تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
3

تداوم بارندگی، وضعیت یاسوج را بحرانی می‌کند

  • کد خبر : 57269
  • 06 فروردین 1398 - 2:08

به گزارش جمهوریت ; شهردار یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت ادامه و شدت بارندگی‌ها وضعیت شهر یاسوج بحرانی می‌شود. “نستهن مقدم” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت ادامه بارندگی تا ساعات دیگر احتمال ورود آب به منازل مسکونی منطقه دره گرم و جاده پارک جنگلی، […]

به گزارش جمهوریت ;

شهردار یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت ادامه و شدت بارندگی‌ها وضعیت شهر یاسوج بحرانی می‌شود.

نستهن مقدم” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت ادامه بارندگی تا ساعات دیگر احتمال ورود آب به منازل مسکونی منطقه دره گرم و جاده پارک جنگلی، خلف آباد، بلکو، محله حاجتی ها، بلکو، شرف آباد، محله بختیاری‌ها و آسیب به پل اول، پل دوم بشار، پل موقت مختار و پل مهریان در شهر یاسوج وجود دارد و با این وضعیت شهر یاسوج بحرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه امشب مردم برخی مناطق یاسوج هوشیار و آگاه باشند، اظهارکرد: در صورتی که منازل مسکونی محله‌های “دره گرم”، “بختیاری‌های” و “ترمینال” با آبگرفتگی شدید و سیل مواجه شدند حتماً باید تخلیه کنند.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: تردد در برخی مناطق و مسیرهای خطرناک شهر یاسوج از جمله جاده شهرک جوشکاران، زیرگذر پل سوم، مسیر برگشت بیمارستان امام سجاد (ع) ممنوع شد و مسدود شدند.

مقدم تصریح کرد: تا این لحظه با وجود بارندگی ۸۵.۹ میلی متری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اما خسارت مالی قابل توجهی در پی نداشته است.

وی ادامه داد: هنوز برآورد کلی از خسارت وارده به فضای سبز و تأسیسات شهری صورت نگرفته اما آب گرفتگی معابر، تردد در شهر را برای شهروندان دشوار کرده و به جداول، پل‌ها و آسفالت‌های شهری خسارت‌هایی وارد خواهد کرد.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی بارندگی‌ها در شب دوشنبه و صبح سه شنبه به اوج خود می‌رسد که همین موضوع باعث به زیر آب رفتن پل موقت مختار شده و با توجه به سیلاب زیادی که روی پل مهریان وجود دارد تأسیسات پایین دست آن آسیب خواهد دید.

مقدم با اشاره به پایان یافتن دوره مقاومت پل اول و دوم شهر یاسوج تصریح کرد: ادامه بارندگی به این دو پل خسارت‌هایی وارد خواهد کرد و این در حالی است که زیر گذر پل سوم نیز به منظور حفظ ایمنی شهروندان مسدود شده است.

وی ادامه داد: احتمال بروز خطر در مسکن مهر نجف آباد نیز به دلیل قرار گفتن در پایین دست سروک و اکبرآباد و روستای خلف آباد وجود دارد.

شهردار یاسوج با بیان اینکه محله بختیاری‌ها و شهرک‌های امام حسین و امام علی در یاسوج به شدت در معرض آب گرفتگی قرار دارند.

مقدم بیان کرد: محله بختیاری‌ها خط قعر آب‌های سطحی شهر یاسوج است و ایجاد کانال هدایت سیلاب در آن نیازمند اعتبار ویژه و توجه سازمان مدیریت بحران است.

وی تاکید کرد: از دو روز پیش تاکنون تمامی نیروهای شهرداری در حالت آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز به کمک شهروندان می آیند.

به گزارش ایسنا، شهر یاسوج با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸ کیلومتر طول دارد.

در ۳۰ سال گذشته دو پل اول و دوم در جنوب شهر یاسوج احداث شد. سه سال از دوره مقاومت پیش بینی شده برای پل اول گذشته است و در صورت تخریب به این دو پل شهر یاسوج با بحران جدی رو به رو می‌شود زیرا پل سوم بشار که با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج کلنگ زنی و ساخته شد هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده و از آنجایی که دستک این پل در نخستین بارندگی سال ۹۷ فرو ریخت همچنان استفاده از آن با شک و تردید همراه است و در بارندگی‌ها این پل مسدود می‌شود.

بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد از صبح دوشنبه آغاز شده و تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دوشنبه شب میزان بارندگی در شهر یاسوج ۸۵.۹ میلی متر ثبت شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=57269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰