تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

بررسی خسارت “سیل” به کشاورزی و دامپروری کرمانشاه

  • کد خبر : 58262
  • 08 فروردین 1398 - 11:09

به گزارش جمهوریت ; رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سیل حدود ۸۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و بیش از ۷۳۰ هکتار از باغات استان را دچار آبگرفتگی کرده است. نوربخش حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سیل به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خساراتی وارد آورده، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای […]

به گزارش جمهوریت ;

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سیل حدود ۸۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و بیش از ۷۳۰ هکتار از باغات استان را دچار آبگرفتگی کرده است.

نوربخش حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سیل به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خساراتی وارد آورده، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تا کنون حدود ۸۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی این استان دچار آبگرفتگی و خسارت شده‌اند.

حاتمی اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۳۰ هکتار از باغات این استان دچار آبگرفتگی و بعضاً تگرگ زدگی و خسارت شده‌اند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: تاکنون مشخص شده که سیل به ۱۸ ایستگاه پمپاژ، بیش از ۲۰ تخته از سیاه چادرهای عشایری، بیش از ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع، هشت بند خاکی، بیش از ۳۰ دهنه پل در مسیر عشایر و… استان خساراتی را وارد کرده است.

حاتمی با بیان اینکه سیل باعث تلف شدن سه راس دام سنگین نیز در استان شده، افزود: سیل همچنین باعث تلف شدن ۶۴ راس از دام سبک عشایر و ۷۶ رأس از دام‌های سبک روستاییان استان شده است.

حاتمی با بیان اینکه سیل به حدود ۱۳ واحد دامداری در استان خسارت وارد آورده، گفت:  این واحدها از ۱۰ درصد تا تخریب کامل دچار خسارت شده‌اند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سیل در تمامی شهرستان‌های استان خساراتی را به بخش کشاورزی وارد آورده، تصریح کرد: شهرستان‌های دالاهو، قصرشیرین، گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی بیشترین خسارت‌ها را در جریان سیل متحمل شده‌اند.

حاتمی با بیان اینکه در حال بررسی برآورد مالی خسارت‌های وارد آمده در اثر سیل به بخش کشاورزی استان هستیم، افزود: قرار شده برآورد مالی این خسارت‌ها از طریق مدیریت بحران استان اعلام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ها در هفته آتی، از کشاورزان و عشایر خواست تا موارد پیشگیرانه را رعایت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=58262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰