تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

تیروکمان در سال ۹۷/ از انتخابات پرشائبه تا حواشی جاکارتا با ناهار و عروسی!

  • کد خبر : 58567
  • 09 فروردین 1398 - 5:09
تیروکمان در سال ۹۷/ از انتخابات پرشائبه تا حواشی جاکارتا با ناهار و عروسی!

به گزارش جمهوریت ; تیروکمان در سالی که گذشت با حواشی زیادی مواجه بود و اتفاقات این حواشی از ابتدا تا پایان سال سبب شد تا کارنامه قابل قبولی در سال ۹۷ برای فدراسیون تیروکمان رقم نخورد. به گزارش ایسنا، فدراسیون تیروکمان در سال ۹۷ با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بود و حاشیه‌های مختلف […]

به گزارش جمهوریت ;

تیروکمان در سالی که گذشت با حواشی زیادی مواجه بود و اتفاقات این حواشی از ابتدا تا پایان سال سبب شد تا کارنامه قابل قبولی در سال ۹۷ برای فدراسیون تیروکمان رقم نخورد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون تیروکمان در سال ۹۷ با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بود و حاشیه‌های مختلف سبب شد تا این فدراسیون امسال کارنامه موفقی را به نام خود ثبت نکند. در ادامه مروری داریم بر اتفاقات فدراسیون تیروکمان در سال ۹۷.

* سفر عجیب هیأت‌های استانی تیروکمان در آستانه انتخابات

انتخابات فدراسیون تیروکمان در حالی ۱۸ اردیبهشت برگزار شد که هیأت‌های استانی به دعوت محمدعلی شجاعی سرپرست فدراسیون تیروکمان پیش از برگزاری انتخابات برای هماهنگی‌، هم‌اندیشی و ارائه نظرات خود در خصوص رئیس آینده این فدراسیون همراه با خانواده راهی اصفهان شدند. فدراسیون تیروکمان در حالی میزبان برگزاری این گردهمایی بود که پیش از آن حقوق کارمندان این فدراسیون به دلیل بدهی چند ماه به تعویق افتاده بود و سفر تیم ملی تیروکمان به چند تورنمنت از جمله مرحله دوم کاپ آسیا فیلیپین، مرحله نخست جام جهانی شانگهای چین و برگزاری اردوی برون مرزی در کره جنوبی به دلیل کمبود بودجه لغو شده بود. البته سفر عجیب هیأت‌های استانی در آستانه انتخابات شائبه مهندسی انتخابات و حمایت از یک کاندیدای خاص را ایجاد کرده بود.

* ممنوعیت ورود خبرنگاران به مجمع انتخاباتی فدراسیون تیروکمان

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیروکمان به ریاست محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در حالی برگزار شد که از ورود خبرنگاران به مجمع انتخاباتی از سوی حراست وزارت ورزش جلوگیری به عمل آمد و این طور گفته می‌شد که ممنوعیت حضور خبرنگاران در مجمع به دستور محمدرضا داورزنی بوده است.

البته بعد از یک ساعت از برگزاری مجمع انتخاباتی به خبرنگاران اجازه ورود داده شد، اما خبرنگاران به نشانه اعتراض از حضور در مجمع خودداری کردند.

*پایان کار کمانداران ایران در جاکارتا؛ عروسی، ناهار و فقط یک برنز!

تیم ملی تیروکمان در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با ۱۳ کماندار متشکل از صادق اشرفی، میلاد وزیری، عرفان ارژنگی‌پور، امین پیرعلی و زهرا نعمتی در ریکرو و اسماعیل عبادی، نیما محبوبی، امیر کاظم‌پور، مجید قیدی، پریسا براتچی، راحله فارسی، مینو عابدی و فرشته قربانی در کامپوند حضور پیدا کرد که تنها یک مدال برنز میکس کامپوند با ترکیب نیما محبوبی و فرشته قربانی حاصل کار این ۱۳ کماندار بود.

این در حالی بود که تیم ملی تیروکمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون موفق به کسب یک مدال طلا توسط اسماعیل عبادی و مدال برنز توسط تیم کامپوند مردان شده بود.

*حذف ناباورانه زهرا نعمتی؛ وقت مسابقه بود نه ناهار!

در حالی که زهرا نعمتی به مرحله یک‌هشتم ریکرو بازی‌های آسیایی جاکارتا راه پیدا کرده بود، مسؤولان به نعمتی گفته بودند که هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود. نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرده بود که بلافاصله میلاد وزیری با سراسیمگی به محل آمده و به نعمتی اعلام کرده بود که رقبا در حال رقابت هستند. سپس نعمتی را به محل برگزاری مسابقه می‌برند که متأسفانه کار از کار گذشته بود و نبود نعمتی به منزله انصراف او محسوب شد و او در کمال شایستگی از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد تا یک ناکارآمدی مدیریتی که حتی بازتاب‌های بین‌المللی هم داشت، رخ دهد.

* ازدواج پرحاشیه در جاکارتا

در حاشیه مسابقات جاکارتا پریسا براتچی و مجید قیدی خبر ازدواج خود را اعلام کردند که با تبریک حاضران در محل مسابقه و همچنین کادوی شعبانی بهار رئیس فدراسیون همراه بود، اما این موضوع هم زمانی حاشیه ساز شد که مشخص شد گویا این دو نفر حدود یک سال قبل ازدواج کرده‌اند و همه نیز از مدتها قبل در جریان آن بوده‌اند.

رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند که اعلام این خبر راهی برای برون‌رفت از حاشیه‌ها و نتایج ضعیف در بازی‌های آسیایی است. در چنین شرایطی مجید قیدی، کمان‌دار تیم‌ملی عنوان کرده بود که حواشی به وجود آمده در مورد خبر ازدواجش موجب شد، همسرش پریسا براتچی در مسابقات تمرکز خود را از دست بدهد.

وی می‌گوید؛ ما از چندی قبل تصمیم داشتیم خبر ازدواج رسمی خود را اعلام عمومی کنیم. قطعاً آشنایی از پیش بود و مقدماتی انجام شده بود، اما خودمان تصمیم داشتیم در جریان این بازی‌ها به طور نمادین خبر ازدواج را اعلام کنیم. البته فکر نمی‌کردیم این موضوع با حواشی مربوط به خانم نعمتی مرتبط می‌شود.

* تغییر در کادر فنی و انتخاب مربیان ایرانی

رئیس فدراسیون تیر و کمان پس از انتخاب کادر جدید فنی تیروکمان گفت؛ به انتخابم خوش‌بین هستم و مطمئنم با حضور مربیان ایرانی می‌توانیم در آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. طی صحبتی که با خانواده تیروکمان و کمیته فنی داشتم به جمع بندی رسیدیم که با مربیان داخلی نیز می‌توان به نتایج مثبتی دست پیدا کرد. بنابراین انتخاب کادر فنی جدید با نظر و پیشنهاد کمیته فنی و خانواده تیروکمان بود و من به آینده اینها امیدوار هستم.

* حذف کمانداران جوان ایران از المپیک جوانان آرژانتین

رقابت‌های تیروکمان المپیک جوانان در حالی به میزبانی آرژانتین برگزار شد که رضا شبانی و سوگند رحمانی دو نماینده ایران در بخش ریکرو کمانداران اعزامی به المپیک آرژانتین بودند که سوگند رحمانی در مرحله یک شانزدهم برابر کمانداری از اوکراین شکست خورد و رضا شبانی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های ریکرو انفرادی برابر حریف آمریکایی شکست خورد و از بازی‌های المپیک جوانان حذف شدند.

* اعزام تیم باشگاهی به مسابقات جام جهانی داخل سالن به جای تیم ملی

رقابت‌های تیروکمان جام جهانی داخل سالن در حالی در ۴ مرحله در ماکائو، آلمان، فرانسه و لاس وگاس آمریکا برگزار شد که کمانداران با هزینه‌ی شخصی و با حمایت تیم باشگاهی پتروکیمیا گرراد در سه مرحله این رقابتها در ماکائو، فرانسه و لاس وگاس آمریکا شرکت کردند که نتایج قابل قبولی برای کمانداران نداشت و در همان دور اول مرحله حذفی با شکست برابر حریفان جهانی خود از دور رقابتها حذف شدند و از راهیابی به مرحله بعد بازماندند.

* کسب یک طلا، دو نقره و یک برنز تیم ریکرو در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی در رشته‌های ریکرو و کامپوند در بنگلادش برگزار شد که کمانداران کشورمان که تنها در بخش ریکرو زنان و مردان در این مسابقات شرکت کرده بودند، موفق به کسب یک مدال برنز تیمی ریکرو مردان با ترکیب (صادق اشرفی، محمد صادق کبودانی و رضا شبانی)، مدال طلای تیمی زنان با ترکیب (نیلوفر علیپور، پار میدا قاسمی و شیوا شجاع مهر)، نقره ریکرو انفرادی توسط شیوا شجاع مهر و نقره میکس تیم با ترکیب (شیوا شجاع مهر و صادق اشرفی) شدند.

این مسابقات با هدف آماده‌سازی تیم و تعیین نفرات اعزامی به مسابقات جهانی هلند که سال آینده برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست، در بنگلادش برگزار شد.

* تیروکمان در سال ۹۷ در یک نگاه:

-مهمترین اتفاق سال: حضور ۱۳ کماندار در بازی‌های آسیایی جاکارتا و کسب تنها یک مدال برنز

-غیر منتظره ترین اتفاق سال: حذف ناباورانه زهرا نعمتی و حاضر نشدن در محل مسابقه

-رکوردها و تاریخ سازی‌ها:

-مهمترین رویداد پیش‌رو: مسابقات جهانی هلند برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=58567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰