تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

در سال ۹۷ چیزی روی زمین نماند/ نیاز به بودجه‌ ۲ برابری برای ادامه فعالیت‌های پژوهشی

  • کد خبر : 59007
  • 10 فروردین 1398 - 5:09

به گزارش جمهوریت ; معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بودجه‌ تحقیقاتی کل علوم‌پزشکی در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۹۰ میلیارد تومان بود. ما توانستیم این بودجه را در سال ۹۷ به ۴۵۰ میلیارد تومان برسانیم که با توجه به افزایش نرخ ارز و این که بخش عمده‌ای از تحقیقات ما نیاز به تجهیزات دارد […]

به گزارش جمهوریت ;

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بودجه‌ تحقیقاتی کل علوم‌پزشکی در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۹۰ میلیارد تومان بود. ما توانستیم این بودجه را در سال ۹۷ به ۴۵۰ میلیارد تومان برسانیم که با توجه به افزایش نرخ ارز و این که بخش عمده‌ای از تحقیقات ما نیاز به تجهیزات دارد بودجه‌ ما باید دو برابر شود تا فعالیت‌های پژوهشی ما بتواند ادامه پیدا کند.

دکتر رضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در وزارت بهداشت در سال ۹۷ گفت: خوشبختانه از سال ۹۷ چیزی روی زمین نمانده است. ما با حضور محققان مان در حال تلاش هستیم و اگر بودجه و امکانات باشد ما خیلی زودتر به هدف می‌رسیم.

وی پیش‌تر در همایش شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی پژوهش مسائل اقتصادی است، گفته بود: ما در تولید علم رتبه ۱۵ جهان را داریم ولی در حوزه بودجه تحقیقاتی در جایگاه سی‌ام قرار داریم. هنوز نتوانستیم مسئولان مملکت را در دولت، سازمان برنامه بودجه و مجلس قانع کنیم که برای دانش و فناوری باید به اندازه کافی سرمایه‌گذاری شود.

ملک‌زاده در عین حال به بحث شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی و اولویت‌های تحقیقات وزارت بهداشت در سال جاری اشاره کرد و از افزایش امید به زندگی، کاهش بیماری (مانند بیماری‌های ناشی از مصرف داروها، واکسن‌ها، فرآیندهای درمانی و برنامه‌های آموزشی جدید) و بهبود کیفیت زندگی، کاهش خطر بیماری در آینده، بهبود انتقال دانش، بهبود کارآیی و خلاقیت در خدمات، بهبود ایمنی، بهبود وضعیت محیط زیست، تأثیر قابل توجه در صنعت، اقتصاد ملی و فرهنگ و تغییر در راهنمایی‌های بالینی یا سیاست‌های ملی به عنوان برخی از این شیوه‌ها یاد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=59007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰