تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

نوری: رکن قراردادن اقتصاد مقاومتی موجب رونق تولید خواهد شد

  • کد خبر : 59030
  • 10 فروردین 1398 - 9:09

به گزارش جمهوریت ; نماینده مردم شوش در مجلس رونق تولید را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رکن قرار دادن اقتصاد مقاومتی موجب رونق تولید خواهد شد. سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد پیام نوروزی مقام معظم رهبری با بیان اینکه ایشان سالهاست که مسائل اقتصادی را در رأس امور […]

به گزارش جمهوریت ;

نماینده مردم شوش در مجلس رونق تولید را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رکن قرار دادن اقتصاد مقاومتی موجب رونق تولید خواهد شد.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد پیام نوروزی مقام معظم رهبری با بیان اینکه ایشان سالهاست که مسائل اقتصادی را در رأس امور قرار داده‌اند، اظهار کرد: از آنجایی که معیشت مردم مرتبط با تولید است، مهم‌ترین چیزی که باید در دستور کار دولت و مجلس باشد، مسائل تولیدی است. اگر می‌خواهیم از تولید حمایت کنیم، باید جلوی موانع تولید را بگیریم. واردات بی‌رویه که معمولاً توسط شرکت‌های خاصی انجام می‌شود، همچون سمی برای تولید است و باید ریشه‌کن شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اقدامات اقتصادی چند سال قبل تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم به تولید به عنوان یک محور بنگریم و ناهنجاری‌های اجتماعی که در اثر رکود تولید پیش می‌آید را رفع کنیم، چاره‌ای جز تجدید نظر در تصمیم‌های غلط چند سال قبل نداریم.

نوری رونق تولید را در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: حمایت از تولیدکننده چه در ساحت مجموعه‌های کارگری و چه در ساحت مدیریتی احتیاج به تلاش دارد. مجموعه یا کمیته‌هایی از کمیسیون‌های مختلف و رکن قرار دادن اقتصاد مقاومتی -که سیاست‌های ۲۴ گانه آن توسط رهبری ارائه شده است- می‌تواند به رونق تولید کمک کند. اگر وقت بیشتری گذاشته شود تا کمیسیون ویژه حمایت از تولید تشکیل شود، ان‌شاءالله زیر سایه عزم ملی مشکلات تولیدی را رفع خواهیم کرد.

نماینده مردم شوش در مجلس افزود: به عقیده من شرایط برای یک جهش تولیدی و اقتصادی مهیاست. شرط این جهش این است که شعار «رونق تولید» را جدی گرفته و روی آن وقت بگذارند. هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضائیه -که با تشکیلات و ریاست جدید با قدرت به میدان آمده است- باید با موانع تولید برخورد کنند. ما نسبت به اینکه تولید تا پایان سال ۹۸ به جای خوبی برسد، امیدوارم هستیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که مجلس در تحقق شعارهای چند سال گذشته تا چه اندازه موفق بوده است؟ گفت: ما بعضی موانع تولید را از بین برده‌ایم. همچنین یک کمیسیون ویژه تولید داریم. ما تمام زیرساخت‌های لازم برای تحقق این شعارها را داریم، اگر قانون‌ها را دقیق‌تر نوشته و نظارت بر اجرای آن قوانین داشته باشیم، یقیناً موفق‌تر خواهیم بود. ما بایستی درآمد و ارتزاق از راه نفت را به کلی حذف کرده و روی به معدن، کشاورزی و گردشگری و ترانزیت بیاوریم. ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورهای همسایه داریم که اگر روی این بازارها تمرکز کنیم می‌توانیم علاوه بر ثبات داخلی، چشم‌انداز خوبی برای صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=59030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰