تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
7

افزایش ۵۰ درصدی واردات گاز طبیعی مایع چین

  • کد خبر : 5943
  • 08 مهر 1397 - 10:05
افزایش ۵۰ درصدی واردات گاز طبیعی مایع چین

به گزارش جمهوریت؛ گمرک چین روز یکشنبه گزارش کرد در مرداد امسال چین ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار تن گاز طبیعی مایع (ال ان جی) وارد کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۱٫۵ درصد بیشتر شده است. همین آمار حاکی است که چین در هشت ماه سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۳۲ میلیون و ۶۳۰ […]

به گزارش جمهوریت؛ گمرک چین روز یکشنبه گزارش کرد در مرداد امسال چین ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار تن گاز طبیعی مایع (ال ان جی) وارد کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۱٫۵ درصد بیشتر شده است.

همین آمار حاکی است که چین در هشت ماه سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۳۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تن گاز ال ان جی از دیگر کشورها وارد کرده است که در مقایسه با همین دوره در سال میلادی قبل ۴۷٫۸ درصد افزایش یافته است.

گمرک چین خاطر نشان کرده است که رشد واردات نشان می دهد که چین از سال ۲۰۱۷ میلادی به این طرف از کره جنوبی دومین وارد کننده گاز ال ان جی دنیا پیشی گرفته است.

مصرف بالای گاز طبیعی در نقاط مختلف چین، افزایش خطوط انتقال گاز در سراسر کشور و همچنین سیاست های زیست محیطی این کشور موجب شده است تا واردات ال ان جی و گاز طبیعی کشور در سال های اخیر روندی صعودی داشته باشد.

پیش بینی ها حاکی است که چین در سال ۲۰۱۹ میلادی واردات گاز طبیعی مایع بیشتری خواهد داشت و از ژاپن بزرگترین وارد کننده این فراورده انرژی در دنیا پیشی خواهد گرفت.

گمرک چین همچنین اعلام کرد برای نخستین بار از ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ (آبان ۹۴) به این طرف میزان تولید نفت خام این کشور حدود ۰٫۲ درصد افزایش داشته است.

تارنمای یی سی چین گزارش کرد، چین در ماه تیر ماه امسال نزدیک به ۱۶ میلیون تن نفت خام تولید کرد و همچنان برای تامین نفت مورد نیاز وابستگی شدیدی به منابع انرژی دیگر کشورها دارد.

گزارش اداره ملی آمار چین حاکی است که این کشور در ماه گذشته میلادی (مرداد) ۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نفت را پالایش کرده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵٫۶ درصد رشد نشان می دهد.

چین یکی از بزرگترین خریداران نفت جهان است این گزارش تصریح می کند که در ماه های پیش رو نزدیک به ۶۰ درصد از نفت مورد نیاز چین از کشورهای دیگر تامین خواهد شد.

چین در تیر سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن نفت از کشورهای دیگر وارد کرده است که در مقایسه با دوره مشابه سال میلادی قبل بیانگر ۱۲٫۹ درصد افزایش است.

تولید گاز طبیعی در چین هم در ماه گذشته میلادی با یک رشد ۹٫۷ درصدی به ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسید.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید نفت در داخل کشور را به ۲۰۰ میلیون تن برساند و میزان عرضه گاز طبیعی نیز در آن زمان بیش از ۳۶۰ میلیارد متر مکعب خواهد بود.

تولید ذغال سنگ خام چین در تیر ماه امسال با رشدی معادل ۴٫۲ درصد به ۳۰۰ میلیون تن رسید.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=5943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰