تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
11

انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»

  • کد خبر : 5957
  • 08 مهر 1397 - 12:18
انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»

به گزارش جمهوریت؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، در این برنامه که صبح امروز (یکشنبه) در مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس حضور داشتند، از نویسنده و راوی کتاب «فرنگیس» -کتاب خاطرات بانوی کُرد روستایی و […]

به گزارش جمهوریت؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، در این برنامه که صبح امروز (یکشنبه) در مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس حضور داشتند، از نویسنده و راوی کتاب «فرنگیس» -کتاب خاطرات بانوی کُرد روستایی و مرزنشین از مقاومت در برابر حملات رژیم متجاوز بعثی- تجلیل شد.
متن یادداشت رهبر انقلاب بر این کتاب بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بخش ناگفته و بااهمیتی از حوادث دوران دفاع را به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب می توان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیه‌ استوار و پُرقدرت، و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی، و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن، با ما سخن گفته و منطقه‌ ناشناخته و مهمی از جغرافیای جنگ تحمیلی را با جزئیاتش به ما نشان داده است. ما از روستاهای مرزی در دوران جنگ و مصائب فراوان آنان و آوارگی‌ها و گرسنگی‌ها و خسارت های مادّی و ویرانی‌ها و داغ عزیزان آنها، هرگز به این وضوح و تفصیلی که در این روایت صادقانه آمده است، خبر نداشتیم؛ و نیز از فداکاری جوانان آنان که در شمار اولین شتابندگان به مقابله با دشمن مهاجم بودند. ماجرای قتل و اسارت دشمن به دست این بانوی دلاور هم که خود یک داستان مستقل و استثنایی است که نظیر آن فقط در سوسنگرد، در همان اوان، اتفاق افتاده بود. بانو فرنگیس را باید بزرگ داشت و از نویسنده‌ کتاب – خانم فتّاحی – به‌خاطر قلم روان و شیوا و هنر مصاحبه‌گیری و خاطره‌نویسی، باید بسیار تشکر کرد.
۹۶/۱۱/۲۱
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=5957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰