تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

لزوم تداوم در مدیریت نرخ ارز

  • کد خبر : 6046
  • 11 مهر 1397 - 8:11
لزوم تداوم در مدیریت نرخ ارز

به گزارش جمهوریت؛ فاطمه حسینی اظهار کرد: در حال حاضر تصمیم جدی برای مداخله در بازار ارز وجود دارد. این بازار هم مانند سایر بازارها یک بخش عرضه و یک بخش تقاضا دارد. ارز از منابع کمیاب است و طبیعتا باید مدیریت عرضه و تقاضا شود. به این جهت که در حوزه عرضه و تقاضا دولت به شکلی […]

به گزارش جمهوریت؛ فاطمه حسینی اظهار کرد: در حال حاضر تصمیم جدی برای مداخله در بازار ارز وجود دارد. این بازار هم مانند سایر بازارها یک بخش عرضه و یک بخش تقاضا دارد. ارز از منابع کمیاب است و طبیعتا باید مدیریت عرضه و تقاضا شود. به این جهت که در حوزه عرضه و تقاضا دولت به شکلی انحصارگر است. تا پیش از این، اراده‌ای برای مدیریت ارز وجود نداشت و در واقع اعلام شده بود که برای همه ارز ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌شود اما آن سیاست با شکست مواجه شد.

وی با بیان این که «در حال حاضر سیاست درستی برای مداخله در بازار و مدیریت بازار در پیش گرفته شده» تصریح کرد: در واقع شناور مدیریت شده که رژیم ارزی ماست، بر اساس قانون در پیش گرفته شده است و این بر خلاف تثبیت نرخ ارز است که به اشتباه صورت گرفت و توزیع رانت عظیمی در آن وجود داشت. در حال حاضر دولت سیاست مداخله را در پیش می‌گیرد اما آن چه اهمیت دارد عزم جدی برای مدیریت در حوزه ارز است که باید تداوم داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس آگاهی‌بخشی و روشن کردن افکار عمومی را نیز مورد تاکید قرار داد و با اشاره به آثار کاهش نرخ ارز بر دارایی افرادی که در مقطعی به خرید سکه و ارز روی آوردند، گفت:  آگاهی‌بخشی رسانه‌ها کمک می‌کند که هم سواد مالی و هم سواد رسانه‌ای در چنین شرایطی ارتقا پیدا کند.

حسینی مسائل روانی را در نوسانات بازار ارز موثر دانست و گفت: رسانه‌ها در این بخش می‌توانند کمک کنند و اجازه ندهند چند کانال تلگرامی در فضای مجازی نرخ ارز را که یک موضوع مهم است مدیریت کنند چرا که ثبات قیمت منوط به تداوم سیاست دولت از سویی و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها به جامعه از سوی دیگر است.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=6046

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰