تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

لغو مصونیت گوایدو مغایر با قانون اساسی ونزوئلا است

  • کد خبر : 60790
  • 16 فروردین 1398 - 15:09
لغو مصونیت گوایدو مغایر با قانون اساسی ونزوئلا است

به گزارش جمهوریت ; مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام مخالفت با اقدام مجلسس مؤسسان ونزوئلا برای لغو مصونیت پارلمانی رهبر حزب مخالفان این کشور این اقدام را خلاف قانون اساس ونزوئلا توصیف کرد. به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تصمیم مجلس […]

به گزارش جمهوریت ;

لغو مصونیت گوایدو مغایر با قانون اساسی ونزوئلا است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام مخالفت با اقدام مجلسس مؤسسان ونزوئلا برای لغو مصونیت پارلمانی رهبر حزب مخالفان این کشور این اقدام را خلاف قانون اساس ونزوئلا توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تصمیم مجلس مؤسسان ونزوئلا برای لغو مصونیت پارلمانی «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور را رد می‌کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای از سوی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تأکید کرد که این تصمیم نقض خطرناک قانون اساسی ونزوئلا و نیز حاکمیت قانون و ایجاد جدائی بین مقام‌ها بوده و فقط پارلمان است که می‌تواند مصونیت اعضایش را لغو کند. 

موگرینی در پایان تأکید کرد که چنین اقدام‌هایی احتمال دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز برای بحران ونزوئلا را بسیار ضعیف کرده و موجب افزایش تنش در این کشور می‌شود. 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=60790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰