تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
14

پاسخ قاطع سپاه به تروریست ها از جلوه های نظام است /حل مشکلات اقتصادی با نیرو‌های جهادی

  • کد خبر : 6125
  • 13 مهر 1397 - 15:55
پاسخ قاطع سپاه به تروریست ها از جلوه های نظام است /حل مشکلات اقتصادی با نیرو‌های جهادی

به گزارش جمهوریت؛حجت الاسلام و المسلمین صدیقی پاسخ قاطع سپاه به تروریست ها را جزو جلوه های نظام دانست و گفت: حمله موشکی ضرب شست سپاه بود که نگذاشتند خیلی طول بکشد و نشان دادند که نایب امام زمان هرچه بگوید برادران عزیزما این دلاورمردان، این شیران بیشه انقلاب و شهادت طلبان ما در اسرع […]

به گزارش جمهوریت؛حجت الاسلام و المسلمین صدیقی پاسخ قاطع سپاه به تروریست ها را جزو جلوه های نظام دانست و گفت: حمله موشکی ضرب شست سپاه بود که نگذاشتند خیلی طول بکشد و نشان دادند که نایب امام زمان هرچه بگوید برادران عزیزما این دلاورمردان، این شیران بیشه انقلاب و شهادت طلبان ما در اسرع وقت لبیک می گویند و تحقق می بخشند.

وی افزود: نخستین ضرب شست موشکی در کردستان عراق به صدا درآمد و دومین ضرب شست بعد از حادثه دلخراش اهواز بود که یک مشت مزدور، نادان و خبیث به مردم آنجا حمله کردند و کودک و زن و پیر و جوان را آماج گلوله های عناد مستکبران قرار دادند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به فاصله پرتاب موشک به مقر تروریست ها تأکید کرد: از پانصد و چند کیلومتری موشک های عزت بخش ما و مظهر اقتدار نظام ما سران داعش را در عمق خاک سوریه در ساحل فرات کنار بیخ گوش آمریکایی ها نشانه گرفت و حدود ۴۰ نفر را به درک فرستادند.
خطیب نماز جمعه تهران با یادآوری به اینکه این پرتاب موشک پیام قدرت بود تأکید کرد: این پیام به منطقه صادر شد که اگر بخواهید باید کنار ایران باشید و در سایه اقتدار ایران نفس راحت بکشید، برای اربابان آنها هم پیام بود که هواستان را جمع کنید و به تعبیر حضرت آقا زمان بزن و در رو گذشته است و اگر یکی بزنید ۱۰ تا خواهید خورد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی این ظهور و بروز اقتدار نظام را به برادران سپاهی و نیروهای مسلح و مردم عزیز و فرمانده کل قوا تبریک عرض کرد و گفت: جای آن دارد که نماز شکر بخوانیم.
وی سخنان دیروز مقام معظم رهبری را در جمع بسیجیان روح جدید، دلگرمی جدید و نقشه راهی دانست و گفت: سخنان سال ۶۵ مقام معظم رهبری آغازگر یک حرکت حماسی بود و سخنان دیروز نقطه عطف، که فضایل جوانان کشور را یکی پس از دیگری به رخ دنیا کشیده اند و این بزرگواری بود که همچون جد بزرگوارشان وقتی مردم مدینه را جمع کردند در آن فتنه ای که می خواستند بین مهاجرین و انصار به وجود بیاورند خطاب به انصار فرمودند: شما بودید زمانی که قوم و خویشان ما را بیرون کردند شما آغوشتان را باز کردید و به ما پناه دادید و در جبهه ها ما را یاری کردید.
وی افزود: امروز نیز با تأکید رهبر ما این جوان های ما هستند که در دفاع مقدس، در فتنه ها و در جهاد روستایی، ذخیره امام زمانند، اما در کنارش ریزش هایی هم داریم که امیدواریم در هدایت جوان هایی که به نظر می رسد ریزش هاست و گرفتاری های اخلاقی و فتنه های سیاسی دارند امیدواریم همین جوان ها بتوانند آنها را نیز از منجلاب و بدبختی نجات بدهند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه همه مطالب روز پنجشنبه رهبری مهم بود گفت: اما در پایان سخنان رهبری توصیه هایی به نسل جوان کردند نکاتی بود که باید به صورت گفتمان در بیاوریم.
وی با اشاره به اینکه یکی از آنها حس دشمن شناسی است تأکید کرد: جوان های ما همیشه موفق بودند، اما مغرور نشوند از این به بعد هم در جنگ اقتصادی که رهبری کلید زدند یک حرکت جدید برای پیروزی بود، دشمن را حس کنند که راه ما راه آسفالته و صاف نیست و بناست از عقبه ها بالا برویم، دشمن را حس کنید، دشمنان ما با تمام توان و نیرو به میدان آمدند.
خطیب نماز جمعه تهران مسأله استقامت را دومین نکته مهم سخنان دیروز رهبری دانست و گفت: اگر استقامت نکنیم کما اینکه در ۸ سال در مقابل آتش جهانی ایستادیم و خم به ابرو نیاوردیم اکنون نیز با همان آهنگ باید پابرجا بود و به این ترفند دشمن که جنگ رسانه ای است.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی بااشاره به حرف ابلهانه رییس جمهور آمریکا که به بعضی از سران اروپا گفته است که سه ماه صبر کنید کار نظام ایران تمام می شود خاطرنشان کرد: این ها می خواهند این وضعیت اقتصادی ما که دچار مشکل است، بگویند از مشکل گذشته و بحران است اما حضرت آقا با اشرافیت کامل فرمودند مشکل وجود دارد اما بن بست نیست.
وی افزود: ما اگر به خدا توکل کنیم و قدرتی را که خدا به ما داده است و تاکنون با سرافرازی و پیروزی از جبهه ها بیرون آمدیم این قدرت را احساس کنیم. فتنه دشمن را هم احساس کنیم، وحدت هم داشته باشیم، به حول و قوه خدا در این مرحله هم آمریکا سیلی تلخ تر از سیلی های گذشته خواهد خورد و در این امر شکست خواهد خورد.
امام جمعه موقت تهران با اعلام چند تذکر به مجریان امور کشور گفت: آنچه که پیش آمده و کام ملت را تلخ کرده بی ثباتی در امر اقتصاد، التهاب در مسأله ارز، خودرو و طلا است و حالا که در سیر نزولی است نشان می دهد که یک امر تصنعی و توطئه دشمن بوده است و می شود آن را مهار کرد.
وی با تأکید بر اینکه توقع می رود این سیر نزولی ادامه داشته باشد گفت: این جور نباشد که قیمت ها را بالا ببرند و بعد از آنکه مقداری پایین آمد مردم به همین قانع شوند و پول ملی اعتبار نداشته باشد. باید در اعتبار دادن به پول ملی و اینکه مردم در معیشت خود لمس کنند که قوای ما گره زندگی مردم را باز کرده اند تا آنجا باید مجاهدانه و با کمک از نیروهای بسیجی که حضرت آقا بیش از ۱۰ هزار هسته جهادی معرفی کردند و طرح هایی که آنها ارایه می کنند به اینها توجه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به مسأله کامیون دارها نیز اشاره کرد و گفت: این مسأله کامیون دارها قابل پیشگیری بود که می شد به اینجا نرسد هم باید کامیون داران حواسشان را جمع کنند که اگر آنها نواقصی دارند دشمن در کنارشان ایستاده و می خواهد موج سواری کند و اگر آنها دست از کار بکشند و کارخانه هایی که باید مایحتاج مردم را به اطراف برسانند نتوانستند و جمعیت به زحمت افتادند و مشکلاتی برای مردم پیش آمد آنها گنهکار خواهند شد چرا که ظلم به مردم کرده اند.
وی افزود: همچنین وزارت راه و شهرسازی که متصدی سر و سامان دادن به این وضع است به وظیفه خود عمل کند و این مسأله را سامان بدهد و هم این راننده های زحمت کش حواسشان باشد آلت دست دشمن قرار نگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: هم امام فرمودند کار پلیس عبادت است و هم جملاتی که از حضرت آقا در مورد پلیس شنیدید نشان می دهد که این افراد همیشه در سنگرند و همیشه با اشرار، مفسدان و هنجار شکن ها مقابله می کنند و هیچ وقت نیست که اینها در جبهه نباشند و در مبارزه با قاچاق و قاچاقچی ها شهید می دهند در تأمین امنیت به خصوص نیروهای ویژه و پلیس امنیت زحمات فوق العاده ای دارند، پلیس راه شب و روز ندارد.
امام جمعه موقت تهران به سخنان وزیر آموزش و پرورش در خصوص سند تحول نیز اشاره کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش به طور حتم اطلاع دارند که در بعضی از مدارس و در بعضی از نقاط تهران چه هنجارشکنی هایی انجام می شود و باید تقوا و معنویت، عفت، حیا، حجاب و مهارت زندگی در متن آموزش و فنون دفاعی و نظامی به صورت چشمه های حیات به مدرسه ها تزریق شود و ما این توقع را از ایشان داریم.

خطبه اول نماز جمعه تهران

خطیب جمعه تهران:​ مرگ در تعقیب ماست و کسی را تعقیب کنند بالاخره می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: ​اهل تقوا بهشت را در اختیار دارند و تقوا نزدیک ترین راه برای دستیابی به بهشت الهی است و اکنون نیز هم بهشت موجود است و هم جهنم.
وی گفت:​ تقوا این است که انسان حواسش جمع باشد تا در گودال جهنم نیفتد.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه مرگ در تعقیب ماست و کسی را تعقیب کنند بالاخره می گیرند، افزود: آدم از چنگ مرگ قدرت فرار ندارد و چه خوب است که مرگ ما ، وصال و عروج ما همنشینی با پیامبران و امامان باشد و لقاء رحمت خدا باشد.
وی گفت: پل صراط که در روایت ترسیم شده، ما باید از روی جهنم عبور کنیم تا به بهشت برسیم اگر جهنم را پشت سر نگذاریم به بهشت نمی رسیم و پل صراط چون دقیق است هرجا غفلت کنیم لیز می خوریم و می افتیم و افتادن ما نیز در بطن جهنم خواهد بود.
وی ادامه داد: این روایت درباره قضات است و قاضی درست در لبه جهنم قرار دارد و اگر بی دقتی کند صاف می افتد در جهنم و حق الناس شوخی ندارد.
خطیب جمعه تهران گفت: البته این روایت تنها درباره قاضی نیست بلکه همه ما باید از روی پل جهنم عبور کنیم که این پل بسیار باریک و دقیق و مسیر تاریک و خطرناک است و اگر حواس ما جمع نباشد همه افتادنی هستیم گاهی با چشم می افتیم گاهی با زبان گاهی با قلم و گاهی نیز قدم، راه راه خطرناکی است و در راه خطرناک مراقبه و هوشمندی و حواس جمعی لازم است و از همه اینها مهمتر پناهندگی به خدا و کشتی اهل بیت لازم است تا آنها مراقب ما باشند.
وی گفت:​ تقوا هم مراقبه و هم محاسبه است و باید مراقب رفتاری در خانه و بیرون از خانه و مراقب برخوردهای خود با دوستان و دشمنان خود باشیم و این مراقبه تنها در سنگر تقوا عملی خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه به بحث اطاعت، تبعیت و پیروی اشاره کرد و گفت: ​اطاعت از پیامبر خدا و ائمه اطهار مانند اطاعت از کسی است که راه پر پیچ و خم را رفته است و شما را نیز دعوت می کند که در این خط راه بیایید تا به مقصد برسید و این تبعیت راه نابلد از بلد یک امر فطری، عقلی و تجربی در طول تاریخ است از این رو مسأله تقلید و تبعیت از فقیه آل پیامبر یک امر فطری و عقلی است علاوه بر اینکه حاکمیت و رهبری در هر زمانی تنها یکی است و نمی توان آن تجزیه کرد، کما اینکه یک وزارتخانه به یک وزیر و یک کلاس به یک معلم نیاز دارد و دو اراده در عرض هم در تعارض است اما یک اراده وحدت بوجود می آورد.
وی درباره تبعیت از دیگران نیز گفت:​ تبعیت از پدر و مادر واجب است مگر اینکه امر به معصیت کنند و نیز در تبعیت از رئیس جمهور، وزیر، مدیرکل و امام جماعت اول شرع و دین را می بینیم هرکجا خلاف دین از ما خواستند و یا پایمال کردن حقی را طلب کردند هیچکس حق ندارد از این خواسته تبعیت کند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به سالروز شهادت امامت زین العابدین اشاره کرد و گفت:​ امروز روز شهادت امام سجاد (ع) است که نقش بی بدیلی درمیان ائمه اطهار برای بیمه کردن دین اسلام دارد و آثار امام سجاد مثل جنگ نامه هایی است که هیچ رساله ای همانند آن نیست.
وی به صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود:​ این کتاب دین، اخلاق و سیاست است و باید به پناه صحیفه سجادیه رفت.
خطیب جمعه تهران گفت: سیره حضرت امام سجاد (ع) بعنوان امام و مقتدای ما این است که فراوان برای امام حسین(ع) گریه می کرد و امام سجاد(ع) در روز عاشورا و بعد​ از آن مصیبت های بسیاری را تحمل کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=6125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰