تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
6

دیوان عالی آمریکا یکی از بدنام‌ترین نهادهاست

  • کد خبر : 6196
  • 15 مهر 1397 - 11:54
دیوان عالی آمریکا یکی از بدنام‌ترین نهادهاست

به گزارش جمهوریت؛ هافینگتون پست نوشت: یک سوم مردان شاغل در دیوان عالی آمریکا با اتهام مبادرت به رفتارهای غیر اخلاقی مواجه هستند. این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم آماندا ترکل افزود: با توجه به تایید صلاحیت برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی، اکنون یک سوم مردانی که در […]

به گزارش جمهوریت؛ هافینگتون پست نوشت: یک سوم مردان شاغل در دیوان عالی آمریکا با اتهام مبادرت به رفتارهای غیر اخلاقی مواجه هستند.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم آماندا ترکل افزود: با توجه به تایید صلاحیت برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی، اکنون یک سوم مردانی که در تفسیر قوانین آمریکا حرف آخر را می زنند، به ارتکاب رفتارهای غیر اخلاقی متهم شده اند.

سنا روز شنبه با وجود اتهاماتی که درباره سوءرفتار کاوانا با چند زن وجود داشت، به عضویت مادام العمر وی در عالی ترین دادگاه آمریکا رای اعتماد داد. از همه مهمتر اینکه پروفسور کریستین بلازی فورد، در کمیته قضایی مجلس سنا شهادت داده بود کاوانا در دوران نوجوانی، وی را هدف آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

کاوانا به کلارنس توماس که از سال ۱۹۹۱ [۱۳۷۰] در دیوان عالی آمریکا بر مسند قضاوت نشسته است، پیوست. وی در حالی این منصب را در اختیار دارد که آنیتا هیل شهادت داده است زمانی که برای او کار می کرد هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۶ [۱۳۹۵] یک زن دیگر اعلام کرد توماس در یک مهمانی رسمی شام در سال ۱۹۹۹ [۱۳۷۸] او را آزار داده است.

شونا توماس، مدیر اجرایی گروه آلترا وایولت معتقد است پس از تایید کاوانا، دیوان عالی آمریکا به یکی دیگر از نهادهای بدنام تبدیل خواهد شد، جایی که زنان احساس نخواهند کرد با یک دادرسی عادلانه مواجه خواهند بود.

هم کاوانا و هم توماس اتهاماتی را که ضد آنها مطرح می شود، رد کرده اند. ترکیب جدید دیوان عالی آمریکا پیروزی بزرگی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، محسوب می شود که خود نیز از سوی چند زن به ارتکاب رفتارهای غیر اخلاقی متهم شده است.

تایید صلاحیت کاوانا زنان را از سراسر آمریکا بر آن داشت تا برای نشان دادن اعتراض خود به واشنگتن سفر کنند. تظاهرکنندگان روز پنجشنبه داخل ساختمان سنا تجمع کردند. پلیس بسیاری از معترضان را بازداشت کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=6196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰