تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: امروز باید وحدت حول ولایت و رهبری باشد

  • کد خبر : 63889
  • 23 فروردین 1398 - 13:09

به گزارش جمهوریت ; رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایستادگی مردم پای انقلاب را باعث سنگین‌تر شدن وظیفه مسئولان دانست و گفت: آنچه نیاز امروز کشور در برابر هجمه استکباری آمریکا برای خدمت بیشتر به این مردم است، وحدت ملی است. به گزارش ایسنا منطقه کویر، محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم راین با اشاره […]

به گزارش جمهوریت ;

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایستادگی مردم پای انقلاب را باعث سنگین‌تر شدن وظیفه مسئولان دانست و گفت: آنچه نیاز امروز کشور در برابر هجمه استکباری آمریکا برای خدمت بیشتر به این مردم است، وحدت ملی است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم راین با اشاره به ادبیات گستاخانه آمریکایی‌ها در برابر جمهوری اسلامی و لحن ادبیات متفاوت آنها نسبت به گذشته، گفت: همه تلاش آنها به ویژه در ۲ سال اخیر این بوده با فشار سنگین اقتصادی از محل تحریم‌ها، نگاه مردم ما نسبت به انقلاب و امام و آرمان‌ها را تغییر دهند اما هنوز مردم ما را نشناختند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها همیشه تحلیل غلط از مردم و نظام ما داشتند، افزود: مردم ما در اوج مشکلات اقتصادی که حتی ممکن است ناشی از سو مدیریت و عملکرد ناصحیح مسئولین باشد اما به واسطه اعتقادات خود پای نظام و مبانی و اعتقادات ایستادند و نشان دادند زیر خیمه ولایت امام علی بن ابیطالب علیه السلام امروز افتخار و عزت شیعه در دنیا هستند.

پورابراهیمی حکومت شیعی ایران را که پس از دوران امام علی علیه السلام در دنیا تاکنون به این شکل سابقه نداشته و چنین پایدار نبوده را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: خداوند این حکومت را توسط امامی که در حد اولیا و انبیا ظاهر شد برای مردم ایران ایجاد و این انقلاب مسیر تفکر شیعه را احیا و مسیر حرکت او را متفاوت کرد؛ اگر امروز بعد از ۴۰ سال آثاری از تفکر شیعه در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها هست به واسطه عرصه میدانی قلمرو حضور ایران به عنوان محور تصمیمات منطقه است.

وی علت عصبانیت، موضع گیری و اقدام آمریکایی‌ها علیه ایران را همین موضوع دانست و غلط ترین تحلیل آنها را دست برداشتن مردم ایران از نظام و رهبری تحت تأثیر تحریم و مشکلات اقتصادی عنوان و بیان کرد: آمریکایی‌ها در ایجاد حکومت لائیک در ترکیه موفق شدند اما در ایران که می‌خواستند با روی کار آوردن رضاشاه این اتفاق بیفتد شما دیدید بعد از مدتی مسیر متفاوت شد زیرا این مردم از امام حسین علیه السلام شعار هیهات من الذله را به عنوان سرمشق زندگی قرار دادند لذا مردمی که زیر بیرق امام حسین علیه السلام هستند زیر بار زور آمریکا نمی‌روند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تحلیل غلط دیگر آمریکا را مربوط به اظهارنظرهای مقامات آنها در برگزاری جشن کریسمس در سال ۲۰۱۹ در ایران دانست و اظهار کرد: آنها می‌گفتند ۶ ماه اول سال ۹۷ ایران را اغتشاشات خیابانی در بر می‌گیرد و ۶ ماه دوم تحقق براندازی نظام جمهوری اسلامی است؛ آنها هم مثل صدام که پس از شلیک نخستین گلوله‌ها به سمت ایران گفته بود دو هفته دیگر در تهران جشن می‌گیریم، می‌خواستند جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در ایران بگیرند اما الان چند ماه از ۲۰۱۹ می‌گذرد.

وی ادامه داد: صدام چه شد؟! امروز یک سردار ایرانی که افتخار جهان اسلام است نام بلندی در عراق دارد که همه به آن احترام می‌گذارند و سرداران دیگری که محبوب قلوب عراقی‌ها شدند و این واقعیتِ تفکر شیعه است.

پورابراهیمی ایستادگی مردم پای انقلاب را باعث سنگین‌تر شدن وظیفه مسئولان تلقی کرد و گفت: آنچه نیاز امروز کشور در برابر هجمه استکباری آمریکا برای خدمت بیشتر به این مردم است، وحدت ملی است؛ شما واکنش مردم و ارکان مختلف و در رأس آن رهبری را در خصوص اقدام رئیس جمهور ابله و جاهل آمریکا درباره سپاه پاسداران که برآمده از دل‌های مردم است و با تمام وجود از انقلاب و نظام و این آب و خاک صیانت کرده، دیدید.

این نماینده مجلس با اشاره به تصور غلط آمریکایی‌ها در ایجاد شکاف در ایران در پی این اقدام، افزود: برای نخستین بار در تاریخ انقلاب ۲۹۰ نماینده مجلس و فراکسیون‌های مختلف همه با لباس سپاه ظاهر شدند و این یکدست شدن مجلس فضای جدیدی در جامعه ایجاد و دولت و رئیس جمهوری هم انصافاً از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع کردند و نتیجه اینکه اقدامی که می‌خواستند به تضعیف سپاه بیانجامد به فضل الهی و اینکه عدو شود سبب خیر تبدیل به اقتدار سپاه در کشور شد و این حرکت مردم در صیانت از جایگاه یک رکن مهم نظام که امروز با تمام وجود از انقلاب دفاع می‌کند دشمن را به عقب نشینی وادار کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واکنشی که به واسطه یکدست شدن جامعه اسلامی در برابر یک جریان فتنه یعنی تضعیف سپاه انجام شد اقتدار نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر به تصویر کشید لذا برای گام‌های دیگر نیز باید چنین کرد زیرا هر عاملی که موجب اختلاف در جامعه اسلامی شود مسیر دستیابی به اهداف نظام را دچار مشکل می‌کند و برای همین امروز باید وحدت حول ولایت و رهبری باشد؛ رهبری که امروز با شجاعت و عزت سکان دار این انقلاب است و به وجودش افتخار می‌کنیم.

وی در بخش دوم سخنانش به اقداماتی در خصوص رونق تولید و اشتغال در راین اشاره و بیان کرد: کلنگ مرکز جامع سلامت شهرستان راین با سرمایه گذاری مجید وفایی، یکی از خیرین راین و حمایت دانشگاه علوم پزشکی به زمین زده شد که سطح خدمات درمانی را در آینده افزایش می‌دهد زیرا راین دیگر آن راین قدیمِ در بن بست نیست و جمعیت آن در ایام نوروز و تابستان و آخر هفته‌ها به واسطه گردشگری بودن و تفریحی بودن آن چند برابر می‌شود لذا امیدواریم سال آینده از بخش‌های اولیه این مرکز را با تجهیزاتی که علوم پزشکی قول داده بهره برداری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد مجدد از عملکرد بسیار ضعیف معین اقتصادی راین طی دو سالی که از فعالیت آن می‌گذرد، به صراحت اعلام کرد: این معین به درد ما نمی‌خورد و از آن چیزی در نمی‌آید؛ فکر می‌کنم به جای اینکه او معین ما باشد ما باید زیر بازوهای او را بگیریم لذا پیگیری کردیم سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سرمایه گذار به راین بیاید.

وی ظرفیت‌های راین از جمله مرکز تحقیقات آن را که سابقه‌ای از قبل انقلاب دارد مورد توجه قرار داد و همچنین از ایجاد توافق برای مجتمع دام سبک در راین خبر داد و با بیان اینکه باید ظرفیت‌های لازم در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد، مشاغل خانگی را در راین و روستاهای اطراف دارای ظرفیت بهتری دانست و افزود: بخشداری باید همه ظرفیت‌ها را در اختیار قرار دهد ما هم از اعتبارات قانون بودجه و معین اقتصادی جدید کمک می‌کنیم.

پورابراهیمی اقدام دیگر برای ایجاد اشتغال در راین را راه اندازی مجموعه‌ای از معادن اعلام و بیان کرد: اگر ظرفیت‌هایی چون معدن مس جنوب راین فعال شود مسیر حرکت متفاوت خواهد بود و پیگیری کردیم وزارت صنعت از طریق دو شرکت مطالعات بخش معدنی را کامل کند تا اتفاق مثبتی در حوزه معادن راین رقم بخورد و از این محل اشتغال ایجاد شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی حوزه زیرساختی راین را هم نیازمند تکمیل دانست و از آسفالت مجموعه‌های مورد نیاز در طرح هادی روستایی خبر داد و تعویض جاده راین حسین آباد، روکش آسفالت جاده‌های گروه و گزک و در نهایت بازگشایی مسیر راین به بردسیر تا عید فطر که رونق راین را چند برابر می‌کند گازرسانی به همه روستاهای راین در نیمه دوم سال و جشن گازرسانی به کل استان کرمان در سال آینده را هم از اقدامات قابل ذکر برشمرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تلاش برای رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در نقاط روستایی راین، تجهیز باشگاه ورزشی شهرداری راین ظرف یک ماه آینده، برطرف شدن مشکل آب شرب و… اشاره کرد و در حل مشکل مسکن جوانان راینی و اعطای زمین دولتی به واجدان شرایط در خطاب به بخشدار راین تاکید کرد: در این زمینه اقدام کند که در بخش روستایی وام قرض الحسنه و در بخش شهری با افزایش مبلغ، وام مسکن اعطا می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=63889

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰