تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3

اعزام دومین تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی به مناطق سیل زده خوزستان

  • کد خبر : 64004
  • 23 فروردین 1398 - 16:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری مهر، این دومین اعزام جهادی بسیج جامعه پزشکی به مناطق سیل زده می‌باشد. تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی از نخستین روزهای بحران در استان گلستان و روستای آق قلا، به این روستا و دیگر روستاهای سیل زده در استان مازندران اعزام شده بود. این گزارش همچنین حاکیست که […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری مهر، این دومین اعزام جهادی بسیج جامعه پزشکی به مناطق سیل زده می‌باشد.

تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی از نخستین روزهای بحران در استان گلستان و روستای آق قلا، به این روستا و دیگر روستاهای سیل زده در استان مازندران اعزام شده بود.

این گزارش همچنین حاکیست که مرکز بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با فراخوان نیروهای داوطلب در حوزه‌های سلامت روان و توانبخشی، اقدام به سازماندهی گروه‌های جهادی دیگر نموده و طبق مذاکره و هماهنگی با ادارات بهزیستی مناطق سیل زده استان گلستان، لرستان و خوزستان، قرار است تیم‌های مذکور به این مناطق اعزام و خدماتی در حوزه‌های سلامت روان و توانبخشی به مددجویان بهزیستی و نیازمندان سیل زده ارائه دهند.

گفتنی است که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از ابتدای بحران سیل در کشور، علاوه بر اعزام دو تیم امدادرسانی با تجهیزات امدادی به مناطق سیل زده، با تشکیل ستاد جمع آوری کمک‌های اهدایی برای مناطق سیل زده، تشکیل کمپین‌های دانشجویی برای جمع آوری کمک‌ها، اختصاص شماره حساب مشارکت‌های مردمی جهت واریز وجوه نقد اهدایی افراد و سازماندهی نیروهای داوطلب امدادی از قسمت‌های مختلف دانشگاه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه، در جهت کمک به آسیب دیدگان از سیل، فعالیت کرده است.

اعضای هیأت رئیسه، هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه نیز نسبت به اختصاص بخشی از حقوق خود برای کمک به سیل زدگان که بیش از ۷۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود، اقدام کرده اند.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحت نظارت وزارت بهداشت، با ۲۲ گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ نیروی متخصص در حوزه‌های ” رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی” می‌پردازد.

اعضای هیأت علمی و متخصصان رشته‌های پزشکی و توانبخشی این دانشگاه مانند ” روان پزشکی، روانشناسی بالینی، پرستاری توانبخشی و همچنین کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی، مشاوره خانواده، سالمند شناسی ” از طریق دو بیمارستان تخصصی و دو کلینیک پزشکی – توانبخشی، انواع خدمات حوزه فعالیت خود را به بیماران و نیازمندان ارائه می‌دهند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=64004

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰