تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

هابانیرو و ونیو؛ خودروهای مفهومی کیا و هیوندای معرفی شدند

  • کد خبر : 64025
  • 23 فروردین 1398 - 19:34
هابانیرو و ونیو؛ خودروهای مفهومی کیا و هیوندای معرفی شدند

به گزارش جمهوریت ; کیا موتورز از یک کراس‌اور مفهومی با نام هابانیرو و گروه هیوندای نیز از یک کراس‌اور کوچک با نام ونیو رونمایی کرده است. کیا موتورز در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی نیویورک از خودروی مفهومی جدیدی با نام هابانیرو (Habaniro) رونمایی کرد. هابانیرو را باید خودرویی مدرن با طراحی اسپرت دانست که هیچ […]

به گزارش جمهوریت ;

کیا موتورز از یک کراس‌اور مفهومی با نام هابانیرو و گروه هیوندای نیز از یک کراس‌اور کوچک با نام ونیو رونمایی کرده است.

کیا موتورز در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی نیویورک از خودروی مفهومی جدیدی با نام هابانیرو (Habaniro) رونمایی کرد. هابانیرو را باید خودرویی مدرن با طراحی اسپرت دانست که هیچ شباهتی به خودروهای فعلی موجود در بازار ندارد. بخش جلویی این خودرو را یک سینی زیر بزرگ دربر گرفته و یک جلوپنجره‌ی Zشکل نیز به رنگ نقره‌ای تیره برای آن طراحی شده است.

طراحی خاص هابانیرو به همین موارد محدود نمی‌شوند؛ بلکه جلوپنجره‌ی معروف کیا موتورز در این مدل جای خود را به جلوپنجره‌ی بزرگی داده که در دو سمت خود چراغ‌های روشنایی در روز LED را جای داده و کاملا با محصولات فعلی کیا متفاوت است. به جز بخش جلویی در سایر زوایا، این کراس‌اور مفهومی طراحی ساده‌ای دارد و بیشتر به خودروهای برقی دوستدار محیط زیست شبیه است. در این بین فقط ستون C به‌دلیل رنگ قرمز خود توجه بیننده را جلب می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

در این خودرو خبری از دستگیره‌‌های در نیست و آن‌ها به‌صورت مخفی طراحی شده‌اند. رینگ‌های بزرگ هابانیرو را نیز لاستیک‌های مخصوص آفرود با آج‌های درشت در بر گرفته‌اند. در کیا هابانیرو همچنین آینه‌های جانبی با دوربین‌ جایگزین شده‌ است و از این نظر می‌توان آن را شبیه به آئودی e-tron شده است.

هنوز اشاره‌ای به مشخصات فنی این شاسی‌بلند مفهومی نشده است؛ اما باتوجه‌به نام آن می‌توان حدس زد که قوای فنی شبیه به کیا Niro داشته باشد. امکان دارد هر یک از پیشرانه‌های کیا نیرو شامل پیشرانه‌ی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام برقی در این مدل مورد استفاده قرار گیرند.

گرچه احتمال استفاده از موتور برقی در این خودرو بالاتر است اما در تصاویر چیزی به نام پورت شارژر دیده نمی‌شود و به همین دلیل با قطعیت نمی‌توان اظهارنظر کرد. کیا هابانیرو هفته‌ی آینده به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد و برای جزییات بیشتر باید تا آن زمان صبر کنیم.

hyundai venue

دیگر محصول این گروه خودروسازی یک کراس‌اور کوچک از هیوندای به نام ونیو (Venue) است. این کراس‌اور با داشتن طول ۴۱۶۵ میلی‌متری و عرض ۱۸۰۰ میلی‌متری تقریبا هم اندازه‌ی هیوندای کُنا است و حتی ابعاد کوچک تری دارد. به نظر می‌رسد که هیوندای اعتقاد دارد بازار برای یک شاسی‌بلند دیگر که کوچک‌تر از کنا باشد کشش دارد و می‌توان افراد بیشتری را به این ترتیب جذب خودروهای شاسی‌بلند کرد. این خودرو هنوز رونمایی رسمی نشده است و تنها تصاویری نه‌چندان دقیق از آن در دست است. گرچه در این تصاویر اینطور به نظر می‌رسد که با یک کراس‌اور سه‌در طرفیم اما احتمالا ونیو یک خودروی پنج‌در است که درهای عقب آن به‌گونه‌ای مخفی طراحی شده‌ است. آمارها نیز نشان می‌دهند در سال‌های اخیر تقاضا برای ماشین‌های ۳ در کاهش پیدا کرده است.

hyundai venue

طراحی ونیو در بخش‌های چراغ‌ها و جلوپنجره بسیار به مدل کنا شباهت دارد. چیزی که در این تصاویر تا حدودی سؤال‌برانگیز است به صندوق عقب مربوط می‌شود. احتمالا در صندوق عقب این مدل مانند مینی کلابمن به‌صورت دو تکه بوده و به طرفین باز می‌شود؛ اما بعید است که هیوندای چنین مدلی را با این نوع طراحی روانه بازار کند.

درون کابین ونیو حتی طراحی معمولی‌تری نسبت به بیرون آن دارد؛ ولی نکته‌ی خوب این است که طراحان، کابین ونیو را دقیقا از کنا کپی نکرده‌اند و تفاوت‌هایی بین این دو خودرو وجود دارد. بالای داشبورد ونیو یک محفظه‌ی کوچک برای قرار دادن وسایل وجود دارد که به نظر ایده‌ای کاربردی باشد. همچنین نمایشگر نصب شده در داشبورد نیز به اندازه‌ی کونا بیرون نزده است. طراحی دسته‌دنده‌ نیز حاکی از وجود جعبه‌دنده‌ی خودکار در این خودرو است. این احتمال داده می‌شود که هیوندای به مشتریان این مدل قابلیت شخصی سازی و امکان انتخاب رنگ‌های مختلف برای کابین را بدهد.

hyundai venue

هیوندای ونیو نیز به‌طور رسمی در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=64025

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰