تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی: حیات بشر امروز با قرآن اصلاح می‌شود

  • کد خبر : 64850
  • 25 فروردین 1398 - 13:35

به گزارش جمهوریت ; صاحب تفسیر نمونه گفت: اگر هیچ کاری جز این نکنیم که پیام قرآن را به دیگران برسانیم جاذبه قرآن آنقدر است که همه به دین خدا وارد می‌شوند و سبب می‌شود تا مفاسد از دنیا برچیده شود. به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی […]

به گزارش جمهوریت ;

صاحب تفسیر نمونه گفت: اگر هیچ کاری جز این نکنیم که پیام قرآن را به دیگران برسانیم جاذبه قرآن آنقدر است که همه به دین خدا وارد می‌شوند و سبب می‌شود تا مفاسد از دنیا برچیده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی گفت: یکی از مسائلی که مورخان شرق و غرب در مورد آن بحث کرده و معما دانسته‌اند سرعت تحولاتی است که قرآن در جامعه بشری ایجاد کرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز ارزش‌های اخلاقی و انسانی و بین‌المللی فدای دلار می‌شود، اظهار کرد: چنین حیاتی نیاز به نور قرآن دارد تا بشر امروز را از ظلمت جهل برهاند و این وظیفه ما هست تا پیام قرآن را به دنیا برسانیم؛ اگر هیچ کاری جز این نکنیم که پیام قرآن را به دیگران برسانیم جاذبه قرآن آنقدر است که همه به دین خدا وارد می‌شوند و سبب می‌شود تا مفاسد از دنیا برچیده شود. دشمنان دست به دست هم داده‌اند تا با شبهات پایه این کتاب آسمانی را متزلزل کنند؛ اینها جدا قرآن را نفهمیده و از قرآن بی خبرند و وظیفه ما هست تا از طریق رسانه‌ها پاسخ این شبهات را بدهیم.

وی تاکید کرد: دشمنان درصدد هستند تا میان خود مسلمین ایجاد اختلاف کنند؛ در میان اهل سنت می‌گویند که شیعه قائل به تحریف است و هر چه ما می‌گوئیم که در کتب ما بررسی کنید و ببینید که چقدر با ادله‌های قوی تحریف را رد کرده‌ایم تأثیری ندارد زیرا اینها وسوسه‌های شیطانی دشمن است.

این مفسر قرآن بیان کرد: در میان شیعه و سنی اقلیت بسیار ناچیزند که گاهی حرف از تحریف می‌زنند که این اقلیت ناچیز ملاک قضاوت نیستند بلکه قاطبه نزدیک به همه عالمان و بزرگان معتقد به عدم تحریف هستند و خود قرآن فرموده که خود خدا حافظ این کلام است لذا اجازه ندهیم میان ما مسلمین این شبهات القا شود.

صاحب تفسیر نمونه گفت: سعی کنیم قرآن در مدارس نفوذ داشته باشد و از برنامه‌های قرآنی مدارس کم نکنند و در دانشگاه‌ها و دادگاه‌ها و مجلس قانونگذاری ما قرآن حضور عملی داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=64850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰