تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

ضرورت مدیریت عالمانه دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور

  • کد خبر : 65274
  • 26 فروردین 1398 - 15:09
ضرورت مدیریت عالمانه دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور

به گزارش جمهوریت ; رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: باید حضور فکری و اثرگذاری دانشگاه‌ها برای حل مسائل کشور تقویت شود. به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید احمدی، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نشست هم اندیشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استادان و صاحبنظران برجسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور […]

به گزارش جمهوریت ;

ضرورت مدیریت عالمانه دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: باید حضور فکری و اثرگذاری دانشگاه‌ها برای حل مسائل کشور تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید احمدی، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نشست هم اندیشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استادان و صاحبنظران برجسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با اشاره به این اینکه این نشست دنباله اولین نشستی است که در سال ۹۷ برگزار شد، گفت: در اولین نشست بحث گستردگی دانشگاه‌ها، بودجه، آیین نامه ارتقا، معیشت استادان، اخلاق پژوهشی، ارتباط جامعه و صنعت، افزایش اختیار اساتید و دانشگاه‌ها،  نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه و… در آن جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: همه نظرات جمع بندی و پس از آن در جلسات بعدی این محورها دسته بندی شد و نهایتا تصمیم بر این شد که این نشست‌ها در سال‌های آتی به صورت تخصصی‌تر با تجزیه و تحلیل ادامه پیدا کند. همچنین قرار بر این شد بعد از تحلیل نظرات و موضوعات آنها را به عنوان پیشنهادات کاربردی ارائه دهیم. مقام معظم رهبری روی محورهای علم و پژوهش تاکید داشته‌اند و محورهای بعدی عدالت، اخلاق و مبارزه با فساد و… است.

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: در ابتدای سال ۹۸ باز مقام معظم رهبری نکاتی را مطرح کردند و مشکلات اقتصادی را جزو محوری‌ترین مشکلات مطرح کردند، مشکلات کارخانجات و تعطیلی آنها نیز از  جمله مسائل اقتصادی است. در کنار اینها بحث حضور فکری و اثرگذاری دانشگاه‌ها جهت حل مسائل تقویت می‌یابد. دانشگاه باید مدیریت و حضور عالمانه در این زمینه داشته باشد. پس از گفتگوها در نهایت بنا بر این شد موضولات در قالب دو محور اساسی: ۱- تعامل دانشگاه با جامعه (آسیب شناسی وضع موجود، ارائه مدل در رفع آثار اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاوتی، مسائل زیست محیطی،…) ۲-  نظام مدیرت آموزش عالی بررس شود. 

احمدی در پایان تاکید کرد: ما در جلسات و نشست‌هایی که تاکنون در این زمینه برگزار شده است اقداماتی انجام داده‌ایم که عبارتند از مکاتبه با دانشگاه‌ها جهت معرفی نماینده، مکاتبه با نمایندگان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری  جهت ارائه دیدگاه‌ها و نظرات حول محورهای نشست، دریافت نقطه نظرات استادان صاحب‌نظر در خصوص محورهای نشست و در نهایت جمع بندی تدوین کتابچه.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=65274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰