تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

تحریم اپل در دستور کار مجلس؛ شرکت سازنده آیفون در ایران تحریم می‌شود

  • کد خبر : 65982
  • 27 فروردین 1398 - 19:34
تحریم اپل در دستور کار مجلس؛ شرکت سازنده آیفون در ایران تحریم می‌شود

به گزارش جمهوریت ; ارسال شده توسط: حسین مرادی ۲۷ فروردین ۹۸ ساعت ۱۹:۰۷ تحریم اپل در دستور کار مجلس قرار گرفت. با افزایش محدودیت‌های Apple علیه توسعه‌دهندگان و اپلیکیشن های ایرانی، نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی تحریم شرکت سازنده آیفون را ارائه دادند. محدودیت‌های شرکت اپل علیه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های ایرانی از چند سال قبل […]

به گزارش جمهوریت ;

تحریم اپل

۲۷ فروردین ۹۸ ساعت ۱۹:۰۷

تحریم اپل در دستور کار مجلس قرار گرفت. با افزایش محدودیت‌های Apple علیه توسعه‌دهندگان و اپلیکیشن های ایرانی، نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی تحریم شرکت سازنده آیفون را ارائه دادند.

محدودیت‌های شرکت اپل علیه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های ایرانی از چند سال قبل شروع شد که این توسعه‌دهندگان اجازه عرضه محصولات خود در فروشگاه اپ استور را نداشتند، اما پس از آن توانستند با اکانت اینترپرایز محصولات خود را از طریق سایت به کاربران خود عرضه کنند که این روش نیز در اسفند ۹۷ از سوی اپل مسدود شد. البته اپل مسدود کردن راه دوم را برای حفظ امنیت اطلاعات و رعایت حقوق مالکیت معنوی انجام داد که مشکلات متعددی را برای کاربران ایرانی گوشی های آیفون به همراه داشت، اما بسیاری از مسئولان این محدودیت‌های را علیه مردم ایران می‌دانند و خواستار اقدام مشابه هستند.

طرح دو فوریتی تحریم اپل

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های ایرانی سرانجام توانستند روش‌های جدیدی برای عرضه محصولات خود برای کاربران ایرانی پیدا کنند، اما در روزهای گذشته خبرهایی از شدت گرفتن محدودیت‌های اپل شنیده می‌شد که برای توسعه‌دهندگان و کاربران اپلیکیشن های ایرانی مشکلات زیادی را به همراه داشت از این رو مسئولان و نمایندگان در صحن علنی مجلس در روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۹۸ طرحی دو فوریتی را برای تحریم اپل از سوی کشورهای اسلامی در نظر گرفته‌اند و مراحل تدوین آن نیز در حال انجام است. در همین رابطه رئیس کمیسیون امنیت ملی مدتی قبل اعلام کرده بود برای مقابله با اقدام‌های آمریکا علیه ایران ۱۵ طرح تدوین شده است که به مرور زمان هر یک از آن‌ها را در کمیسیون امنیت ملی بررسی خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=65982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰