تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
15

قتل خاشقجی تاج و تخت آل سعود را به لرزه درآورده است

  • کد خبر : 6639
  • 27 مهر 1397 - 13:48
قتل خاشقجی تاج و تخت آل سعود را به لرزه درآورده است

به گزارش جمهوریت، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه از این هفته موانع مراقبت از نفس را در خطبه اول نماز بررسی خواهد کرد، گفت: تفسیر نادرست از سیرو سلوک، خودشیفتگی، تحت تأثیرفضای باطل قرارگرفتن، لجبازی، دوستان ناباب و غفلت، ۶ عاملی هستند که به […]

به گزارش جمهوریت، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه از این هفته موانع مراقبت از نفس را در خطبه اول نماز بررسی خواهد کرد، گفت: تفسیر نادرست از سیرو سلوک، خودشیفتگی، تحت تأثیرفضای باطل قرارگرفتن، لجبازی، دوستان ناباب و غفلت، ۶ عاملی هستند که به عنوان موانع مراقبت از نفس آن را بررسی خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه خطبه این هفته نماز جمعه به بررسی عامل اول یعنی تفسیر نادرست از سیرو سلوک خواهد پرداخت، افزود: تفسیر نادرست سیرو سلوک نه تنها انسان را به خداوند نزدیک نمی کند بلکه انسان را از خدا دور می کند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: عرفان های نوظهور و قلابی عرفانی نیست که انسان را به خداوند نزدیک کند بلکه با استفاده از گرایشی که جوانان به معنویت و سیروسلوک دارند، این شیادان هم وارد میدان شده اند و عرفان های غلط را مطرح می کنند.
آیت الله خاتمی گفت: بریدن از خانواده، جامعه و نظام اسلامی، خروجی گرایش به این عرفان های قلابی است.
وی تصریح کرد: ما طرفدار عرفانی هستیم که پیامبر اکرم(ص) تبیین کرد، امیرالمومنین علی ( ع) در رأس آن بود و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) با گفتار و رفتارش آن را تبیین کرد.
خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه عرفان های غیراز این عرفان اسلامی نیستند افزود: پیامبر(ص) عارف محراب و حرب بود، یعنی باهمان عشقی که در محراب با خداوند سخن می گفت، با همان عشق در خط مقدم مقاومت داشت.
وی با بیان احادیث و روایاتی در این مورد گفت: آن که از نظام و انقلاب می برد و یا دعوت به بریدن از آن می‌کند، عرفانش عرفان قلابی و بی اثر است.
آیت الله خاتمی با تأکید براینکه باید مراقب باشیم به نام سیر و سلوک مارا به انحراف نکشانند تصریح کرد: آنچه در سیروسلوک مهم است بندگی است.
وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: اگر می خواهید به خدا نزدیک باشید اهل همدردی و کمک باشید.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: در شرایط سخت، به فکر جیب خود بودن و حرصِ آمریکاپسند و حرصِ دشمن پسند داشتن با سیر و سلوک در تضاد است.
وی افزود: بندگی در عرصه سیاسی آن است که واقعاً حجت شرعی مدار باشیم و در همه مواضع روی این نکته تأکید داشته باشیم که آیا این موضع خدایی هست یا خدایی نیست؟
خطیب نماز جمعه تهران با تأکید براینکه نباید تحت تاثیر حزب، جناح یا گروه خاصی قرار بگیریم تصریح کرد: باید یک موضعی داشته باشیم که فردای قیامت اگر از ما بپرسند بتوانیم جواب دهیم.
وی افزود: باید مراقب باشیم عرفان های بدلی و قلابی مارا از عرفان اصیل اسلام، قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام جدا نکند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز شهادت علمدار بصیرت عمار یاسر گفت: عمار یاسر فردی بود که خانواده اش از شهدای صدر اسلام بودند و سرانجام در رکاب حضرت علی به شهادت رسید.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی، خاطرنشان کرد: او فرد بزرگی بود که شهادتش بذر انقلاب اسلامی را نشاند و امام فرمود: شهادت او لطف خفی الهی بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله مهدوی کنی، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی اهل تقوا و سیاست مدار بود و یک سیاست مدار دینی به معنای واقعی تعریف می شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اربعین رزمایش ولایت است و از هدایای الهی برای امت ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: این رزمایش رزمایش بیعت با آرمان‌های امام حسین (ع) است در واقع اربعین رزمایش عملی لبیک یا حسین است.

وی با اشاره به فراخوان مقام معظم رهبری درباره تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: سند تنظیم شده از سوی نخبگان را رهبر معظم انقلاب سند بالا دستی دانستند و همه را ملزم به پیگیری این سند کردند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی چند هفته اخیر مطالب مهمی را عنوان کردند فراخوان ایشان در رابطه با الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت دارای اهمیت است، انشاءالله تا دو سال آینده این سند کامل‌تر شود و این سند به معنای باقی ماندن نظام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌گویند نظام در سراشیبی است، سخت اشتباه می‌کنند، تصریح کرد: این نظام زمینه ساز قیام امام زمان خواهد بود و از گردنه‌های سخت عبور خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئله اول کشور مشکل معیشت مردم است، تصریح کرد: مسئولان و مردم باید باور داشته باشند درست کردن مسائل حاشیه‌ای و تنش ایجاد کردن کار نادرستی است به خصوص اگر این اتفاق از جانب مسئولان باشد و آنها باید مواظب باشند که با حاشیه سازی مردم را مشغول نکنند.

وی ادامه داد: راه حل برون رفت از مشکلات توکل بر خدا قطع امید از بیگانگان، باور داشتن به ظرفیت‌های داخلی، اطاعت عملی از ولایت، برنامه ریزی و مدیریت جهادی و در نهایت وحدت ملت حول محور ولایت است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مشکلات کشور با داد و بیداد حل نمی‌شود، تصریح کرد: مشکلات کشور در یک فضای صمیمی حل خواهد شد چراکه چشم بینای رهبری مدام هدایتگر است البته باید مراقب موج سواران خائن که می‌خواهند از آب گل آلود ماهی خیانت و آسیب به نظام را بگیرند، باشیم.

وی تاکید می‌کرد:کسانیکه مردم را تحریک می‌کنند از مردم به عنوان سکو در جهت اهداف خود استفاده می‌کنند، البته مردم ما بصیر هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد:در مورد ربوده شدن مرزبانان مسئولان خوب وارد میدان شدند و امیدواریم زودتر این مسئله حل شود البته باید این تذکر را به همسایه شرقی داد که نفوذ تروریست‌ها از مرز‌های مشترک با موازین حس همجواری هم خوانی ندارد و اگرهم لازم است با همکاری پاکستان کلک تروریست‌ها را بکنید.

وی با اشاره به تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:هنوز دو مرحله مانده تا FATF به قانون تبدیل شود، زیرا قانونی شدن این لایحه نیازمند تایید شورای نگهبان و مجمع تشخیص نظام است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دو طرف مخالف و موافق این لایحه نباید با یکدیگر با اعصبانیت برخورد کنند، افزود: این هم یک لایحه مانند دیگر موارد است و روند قانونی خود را طی خواهد کرد.

وی گفت:اما نسبت به دونهادی که پایان کار را در دست دارند می‌گویم سازمان‌های بین المللی قابل اعتماد نیستند و دبیر اجرایی FATF اعلام کرده است هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود دارد، پس این طناب را به گردن خود نیندازیم و مراقب باشیم دزد‌هایی که این ملت چهل سال پیش با سیلی بیرون کردند از پنجره قوانین بین المللی وارد نشوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به انتقاد برخی اهل قلم نسبت به بیان شدن بعضی مطالب در خطبه‌های نماز جمعه، تصریح کرد:نماز جمعه ما مانند عربستان دستوری نیست و وظیفه ما این است که مطالب مهم را بیان کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تمرکز رسانه‌ها بر قتل خبرنگار منتقد سعودی بیان کرد: مسئله خاشقجی تاج و تخت آل سعود را به لرزه درآورده است و هویت سعودی‌ها را نشان می‌دهد که آن‌ها آل قتل و غارت هستند در حالیکه این مورد در رسانه‌های مطرح شده است دنیا چشمش را بر روی جنایتی که در یمن رخ می‌دهد و دوازده میلیون یمنی در قحطی به سر می‌برند، بسته است البته تمرکز رسانه‌ها بر مسئله خاشقچی مانند یک مو از خرس کندن است همین یک مورد جنایت و هویت واقعی آل سعود را نشان می‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آمریکا تلاش دارد این قصه را ماست مالی کند و آل سعود هم با خرج ده‌ها میلیون‌ها دلار در صدد است این قضیه را بی اهمیت جلوه دهد،گفت: این طوفان دامن آمریکا و آل سعود را خواهد گرفت و امیدواریم این مسئله نقطه سقوط آل سعود باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=6639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰