تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

افزایش ثبت سفارش واردات کالا

  • کد خبر : 6679
  • 28 مهر 1397 - 12:06
افزایش ثبت سفارش واردات کالا

به گزارش جمهوریت، محمد لاهوتی امروز (شنبه) در نشست خبری، افزود: صادرات کشور با رشد ۱۳ درصدی در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال به ۲۳ میلیارد دلار افزایش یافت. وی با اشاره به کاهش سه میلیارد دلاری واردات در نیمه نخست امسال، اظهار داشت: در ۶ ماه نخست پارسال میزان واردات به […]

به گزارش جمهوریت، محمد لاهوتی امروز (شنبه) در نشست خبری، افزود: صادرات کشور با رشد ۱۳ درصدی در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال به ۲۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

وی با اشاره به کاهش سه میلیارد دلاری واردات در نیمه نخست امسال، اظهار داشت: در ۶ ماه نخست پارسال میزان واردات به کشور حدود ۲۵ میلیارد دلار بود در حالی که امسال به ۲۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار رسید.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان کرد: تراز تجاری ایران در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۹۴۰ میلیون دلار مثبت بود .

لاهوتی با بیان این که کشورهای چین، عراق، امارات، افغانستان و هند به ترتیب بزرگترین بازار صادراتی ایران هستند، اضافه کرد: صادرات به کشورهای اروپایی تحت تاثیر تحریم ها به شدت کاهش یافت به طوری که صادرات به آلمان به ۱۳ میلیون دلار رسید.

وی با بیان این که اختلاف قیمت دلار هشت هزار تومانی در سامانه نیما با نرخ ۱۴ هزار تومانی در بازار آزاد، جذابیت ثبت سفارش در سامانه نیما را بیشتر کرده است گفت: این مساله، مشکلات بزرگی را برای صادرکنندگان به وجود آورده است زیرا دولت تاکید دارد که ارز صادراتی باید در سامانه نیما عرضه شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=6679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰