تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

کلاس زبان تضمینی در آموزشگاه زبان سخن برتر

  • کد خبر : 69555
  • 04 اردیبهشت 1398 - 13:08
کلاس زبان تضمینی در آموزشگاه زبان سخن برتر

به گزارش جمهوریت ; ویژگی‌های یک آموزشگاه زبان خوب چیست؟ این روزها در همه شهرها به ویژه شهرهای بزرگ شاهد افزایش تعداد آموزشگاه زبان هستیم. رشد جمعیت و نیاز مردم به فراگیری زبان و برقراری ارتباط با دیگر نقاط دنیا، باعث شده تا شاهد افزایش تقاضای ثبت‌نام در آموزشگاه‌های زبان باشیم که خود این مسئله […]

به گزارش جمهوریت ;

ویژگی‌های یک آموزشگاه زبان خوب چیست؟ این روزها در همه شهرها به ویژه شهرهای بزرگ شاهد افزایش تعداد آموزشگاه زبان هستیم. رشد جمعیت و نیاز مردم به فراگیری زبان و برقراری ارتباط با دیگر نقاط دنیا، باعث شده تا شاهد افزایش تقاضای ثبت‌نام در آموزشگاه‌های زبان باشیم که خود این مسئله هم بر بیشتر شدن تعداد آموزشگاه‌ها تأثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام آموزشگاه زبان سخن برتر، مسئله‌ای که در این بین به یک چالش برای زبان‌آموزان تبدیل شده است، پیدا کردن آموزشگاه زبان مناسب است. شما تقریباً در هر نقطه‌ای از سطح شهرهای بزرگ می‌توانید چندین آموزشگاه زبان‌های مختلف را مشاهده کنید که البته باید این را کنار تعداد آموزشگاه‌هایی مشهوری که بعضی از آن‌ها دارای شعبه هم هستند، قرار دهید. این زیاد بودن تعداد، انتخاب را برای زبان‌آموزان بسیار سخت است. در واقع، آن‌ها به دنبال جایی هستند تا علاوه برداشتن هزینه کیفیت بالا، هزینه معقولانه و مناسبی را داشته باشد؛ اما سوال اصلی اینجاست که آموزشگاه زبان خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ به عبارت دیگر شما به چه عواملی در انتخاب یک آموزشگاه زبان دقت کنید؟ ما در آموزشگاه زبان سخن برتر با رعایت موارد زیر سعی کرده‌ایم تا بهترین آموزشگاه زبان در تهران باشیم.

۱- پرسنل آنجا اطلاعات کافی از عملکرد مجموعه داشته و رفتار خوبی دارند

اولین موردی که زبان‌آموز به آن در هنگام ثبت‌نام برمی‌خورد، نحوه برخورد پرسنل آموزشگاه است. متأسفانه، بعضی از آموزشگاه‌هایی که بعد از چند سال اسم و رسمی پیدا می‌کنند، مانند اوایل برخورد مناسبی نداشته و خیلی حوصله پاسخ به سوالات افراد را ندارند و بیشتر آن‌ها را به سمت سایت و دریافت اطلاعات از آنجا هدایت می‌کنند. این نوع رفتار به اصطلاح تو ذوق زبان‌زده و باعث می‌شود و به راحتی آن‌ها را از ثبت‌نام پشیمان می‌کند.

مسئله دیگر نداشتن اطلاعات کافی پرسنل ثبت‌نامی از کلاس‌ها است. پرسنل پذیریش باید با ساختار کلاس‌ها، ساعت شروع، نام استاد و نوع کتاب کاملاً آشنا بوده و به خوبی بتواند آن‌ها را بیان کند. با این کار، آموزشگاه به نوعی برای افراد احترام قائل شده است.

۲- متد آموزشی به‌روزی دارد

در ارسال میلادی، توسط مدرسان و آکادمی بین‌المللی زبان، متدهای جدیدی برای آموزش عرضه می‌شود. این متدها بر اساس نیاز جامعه و تغییرات تکنولوژی به وجود آمده و همچنین سعی شده تا مشکلات روش‌های قبلی نیز در آن از بین برود. برای همین، هر آموزشگاه زبان که واقعاً ادعای به‌روز بودن می‌کند، باید با متدهای بین‌المللی پیش برود. بهترین راه، بررسی کتاب‌های آموزشی است. همچنین از پذیرش سوال کنید که از آیا در هنگام تدریس از فیلم و دیگر متدهای آموزشی هم استفاده می‌کند یا خیر. آموزشگاه زبان سخن برتر از متد فیلم در همه کلاس‌های خود از جمله کلاس خصوصی زبان انگلیسی استفاده می‌کند.

۳- فضای مناسبی دارد

یک آموزشگاه زبان خود باید فضای مناسبی برای یادگیری داشته باشد. در اینکه بیشتر آموزشگاه‌ها در ایران از قبل منزل مسکونی بوده‌اند و به اصطلاح ساختار آموزشی ندارند، نباید شک کرد. البته تعدادی از آموزشگاه با تغییر دکوراسیون داخلی به خوبی توانسته‌اند تا ظاهر بسیار مناسبی را برای آموزشگاه زبان به وجود بیاورند. به هر حال، فضای آموزشگاه زبان باید به صورتی باشد که وقتی شما وارد آن می‌شوید، حس یادگیری زبان در شما زنده شود. تمیز بودن، نحوه چیدمان صندلی‌های کلاس، داشتن تخته وایت برد، ویدئو پروژکتور و بودن در مکانی آرام و نورگیر از مهم‌ترین عواملی است که باید در تعیین فضای مناسب آموزشگاه زبان در نظر گرفته شود.

۴- استادان با تجربه دارد

تمامی مدرسان آموزشگاه‌های زبان باید دارای مدرک TTC باشند. این مدرک نشان می‌دهد که آن‌ها توانایی تدریس زبان را دارند. در واقع این مسئله یک الزام برای هر آموزشگاهی است و استخدام هر مدرس بدون داشتن این مدرک، یک تخلف به‌حساب می‌آید. البته این روزها پیداکردن مدرس با تجربه سخت است؛ یعنی شما هیچ اطلاعاتی در خصوص مدرسان آنجا ندارید؛ ولی می‌توانید از زبان‌آموزانی که در آنجا درس می‌خوانند، در خصوص کیفیت تدریس مدرسان آنجا سوال بپرسید. مهارت استادان برای دوره‌های تخصصی مانند دوره آیلتس اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند.

۵- شرایط کلاس خوبی دارد

بیشتر زمان شلوغی آموزشگاه‌ها، پنج‌شنبه یا جمعه است. در واقع از آنجا که بیشتر مردم شاغل هستند، به دنبال آموزشگاهی در آخر هفته کلاس داشته باشد. در واقع، آموزشگاه‌های زبان برای اینکه بتوانند زبان‌آموز زیادی را جذب کنند، بهترین ساعت را کلاس تشکیل می‌دهد.

۶- تعداد زبان‌آموز زیادی داشته باشد

هر آموزشگاهی به دو دلیل زبان‌آموز کمی دارد: تازه افتتاح شده است یا کیفیت خوبی ندارد. آموزشگاه تازه تأسیس‌شده خیلی ساعت تناوب کلاس ندارد و بیشتر زبان‌آموز دوره‌ترم یک را قبول می‌کند؛ اما آموزشگاه زبانی که قدیمی است و هنوز زبان‌آموز کمی به آنجا می‌رود، باید به کیفیت کاری آن شک کرد. به هر حال این نکته را در نظر داشته باشید که همه مردم به سراغ آموزشگاه‌های خوب نمی‌روند و بیشتر ترجیح می‌دهند تا برای افزایش سطح دانش زبانی خود، به سراغ آموزشگاه‌های گمنام اما با کیفیت بروند. تعداد زبان‌آموزان یکی از عوامل تعیین کیفیت تدریس است.

۷- هزینه معقولانه‌ای داشته باشد

هزینه خیلی بالا نمی‌تواند نشان‌دهنده بالا بودن کیفیت تدریس باشد. بعضی از آموزشگاه‌های زبان برای در چشم بودن خودشان، شهریه را بالاتر از بقیه تعیین می‌کنند. شهریه خیلی پایین هم نباید شما را وسوسه کند. متأسفانه بعضی از این آموزشگاه‌ها برای پایین‌تر نشان دادن شهریه، کتاب درسی را به چندترم تقسیم می‌کنند که در واقع هیچ تفاوتی از یک‌ترم آموزشگاه با شهریه بالاتر ندارند. آن‌ها با استفاده از این روش فقط قصد جذب و وسوسه زبان‌آموزان برای ثبت‌نام را دارند. به همین آموزشگاه زبان را انتخاب کنید که هزینه مناسبی داشته باشد. برای این کار می‌توانید نرخ چند آموزشگاه زبان را پرس‌وجو کرده تا به یک رنج متعادل دست پیدا کنید.

۸- مدیریت مناسبی داشته باشد

شما باید بتوانید در هنگام ثبت‌نام با مدیریت آموزشگاه صحبت کنید. مدیر آموزشگاه زبان باید کسی باشد که اول از همه خود او با مدرس بوده و دوم اینکه به شیوه‌های تدریس و چگونگی برخورد مناسب مسلط باشد. مدیریت آموزشگاه زبان باید همیشه در دسترس بوده و در هرلحظه آماده دریافت شکایات و انتقادات از طرف زبان‌آموزان باشد. همچنین نحوه رفتار باید به صورتی باشد تا زبان‌آموز احساس کند که برای او ارزش قائل هستند.

انتهای رپرتاژ خبری

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=69555

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰