تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

سیاست‌های حمایتی از اینترنت اشیاء

  • کد خبر : 7045
  • 12 آبان 1397 - 7:36

به گزارش جمهوریت به نقل از ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و اولویت‌بندی ستاد توسعه فناوری اطلاعات،‌ ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حوزه اینترنت اشیاء (IoT) و شهر هوشمند و بر اساس دریافت نظرات […]

به گزارش جمهوریت به نقل از ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و اولویت‌بندی ستاد توسعه فناوری اطلاعات،‌ ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حوزه اینترنت اشیاء (IoT) و شهر هوشمند و بر اساس دریافت نظرات فعالان این حوزه به‌ویژه فروم اینترنت اشیاء ایران، سیاست‌های حمایتی این ستاد تهیه و اعلام شد.

در همین راستا از کاهش هزینه‌های توسعه MVP ایجادشده توسط استارتاپ‌های مورد تأیید کارگروه اینترنت اشیاء و شهر هوشمند فعال در شتاب‌دهنده‌های طرف قرارداد با ستاد توسعه فناوری اطلاعات،‌ ارتباطات و فضای مجازی، حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

همچنین مشاوره‌های رایگان در حوزه‌های فنی، تجاری، حقوقی و رگلاتوری به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید ارائه خواهد شد.

در راستای حمایت‌های ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید جهت بهره‌برداری از خدمات به سازمان‌های طرف همکاری با ستاد معرفی خواهند شد.

همچنین تسهیلات خدمت نظام‌وظیفه تخصصی به دانش‌آموختگان برتر فناوری فعال در استارتاپ‌های مورد تأیید ارائه می‌شود ضمن آنکه از دوره‌های آموزشی برگزارشده توسط شتاب‌دهنده‌های طرف قرارداد در استان‌ها نیز حمایت می‌شود.

گفتنی است در راستای این حمایت‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید جهت اخذ تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی و کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین استارتاپ‌های مورد تأیید جهت اخذ تسهیلات شرکت‌های خلاق معرفی خواهند شد.

شایان‌ذکر است؛ توانمندی‌های صادراتی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به کریدورهای صادراتی تحت حمایت معاونت علمی و فناوری معرفی می‌شوند ضمن آنکه از حضور استارتاپ‍ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید در نمایشگاه‌های داخلی و منطقه‌ای معتبر، حمایت خواهد شد.

همچنین پلتفرم IoT و مرکز داده و استفاده از خدمات رایانش ابری برای استارتاپ‌ها در مرحله شتاب‌ده‌ی و پساشتابدهی و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید در اختیار قرار خواهد گرفت. در این راستا هماهنگی برای مشارکت استارتاپ‌های مورد تأیید کارگروه IoT و شهر هوشمند با استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال موردحمایت در دیگر کارگروه‌های ستاد توسعه فناوری اطلاعات،‌ ارتباطات و فضای مجازی صورت خواهد گرفت و با همکاری ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ‌ارتباطات و فضای مجازی، استارتاپ‌های مورد تأیید در شتاب‌دهنده‌های طرف قرارداد به صندوق‌های VC طرف همکاری معرفی خواهند شد.

استارتاپ ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌های تخصصی فعال در حوزه اینترنت اشیاء و شهر هوشمند، می‌توانند با ارسال درخواست خود به همراه مستندات مرتبط به کارگروه اینترنت اشیاء و شهر هوشمند ستاد توسعه فناوری اطلاعات،‌ ارتباطات و فضای مجازی (از طریق ایمیل ictc@isti.ir ) از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.
پایان پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=7045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰