تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
12

مقایسه عضو جبهه پایداری درباره دادگاه گل‌سرخی و مشایی

  • کد خبر : 7079
  • 13 آبان 1397 - 13:41
مقایسه عضو جبهه پایداری درباره دادگاه گل‌سرخی و مشایی

 جمهوریت ؛ حدود یک ماه پیش اسفندیار رحیم مشایی در دادگاه به ۶ سال و نیم حبس محکوم شد ( اینجا بخوانید) .رئیس کل دادگستری استان تهران اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی ، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات قضایی به سبب انجام وظیفه را مجموعه جرم های وی که […]

 جمهوریت ؛ حدود یک ماه پیش اسفندیار رحیم مشایی در دادگاه به ۶ سال و نیم حبس محکوم شد ( اینجا بخوانید) .رئیس کل دادگستری استان تهران اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی ، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات قضایی به سبب انجام وظیفه را مجموعه جرم های وی که منجر به ۶ سال و نیم حبس در دادگاه شد، اعلام کرد. جلسات دادگاه مشایی حواشی زیادی داشت .

سید محمدجواد ابطحی ، عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس درباره این دادگاه به  جمهوریت می گوید :قوه قضاییه باید برای کنترل حواشی روانی و سیاسی دادگاه هایی اعم از دادگاه مشایی تدبیر بهتری می کرد .

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد : وقتی دادستان کیفر خواست می دهد قاضی باید کیفرخواست، دفاع متهم و دفاع دادستان از کیفرخواست را بشنوند و اگر سوالی دارد برای روشن شدن مطلب بپرسد، قاضی در نظام ما بی طرف است و نباید به شیوه ای رفتار شود گویی قاضی تصمیم خود را قبل از شنیدن دفاعیات گرفته است

وی خاطر نشان کرد : درباره مشایی باید گفت با توجه به کیفرخواست و موارد دیگر بهتر بود آقای مشایی به جای این که به سوالات جواب ندهد و دهن کجی کند ،به سوالات قاضی جواب می داد چرا که این رویه رفتاری  معنی به جز اقدام علیه خود نداشته و ندارد.

ابطحی همچنین گفت : این که مشایی بگوید دادگاه را به رسمیت نمی شناسم و حرف نمی زنم به ضرر خود وی بود ، خسرو گل سرخی هم مدعی بود دادگاه را به رسمیت نمی شناسد اما در دادگاه حاضر شد و جواب داد.

عضو جبهه پایداری تاکید کرد : مشایی باید از خود دفاع می کرد اما وقتی سکوت می کند بار حقوقی را به گردن خود انداخت و در معرض اتهاماتی که مطرح شده بود  قرار گرفت.

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=7079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰