تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

آغاز تولید انبوه و عرضه تایرخودروهای شاسی‌بلند در کشور

  • کد خبر : 70972
  • 07 اردیبهشت 1398 - 14:34
آغاز تولید انبوه و عرضه تایرخودروهای شاسی‌بلند در کشور

به گزارش جمهوریت ; برای اولین‌بار در کشور،‌گروه صنعتی بارز تایرهای رینگ ۱۶و ۱۷ویژه خودروهای شاسی‌بلند را روانه بازار می‌کند.  به گزارش «اخبار خودرو»،سرانجام پس‌از سال‌ها انتظار و درست در روزهایی که واردات تایرهای خارجی به سختی انجام می‌شود و بازار تایرخودروهای لوکس و شاسی‌بلند با کمبود شدید مواجه شده است،. گروه صنعتی بارز اولین […]

به گزارش جمهوریت ;

گروه صنعتی بارز

برای اولین‌بار در کشور،‌گروه صنعتی بارز تایرهای رینگ ۱۶و ۱۷ویژه خودروهای شاسی‌بلند را روانه بازار می‌کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سرانجام پس‌از سال‌ها انتظار و درست در روزهایی که واردات تایرهای خارجی به سختی انجام می‌شود و بازار تایرخودروهای لوکس و شاسی‌بلند با کمبود شدید مواجه شده است،. گروه صنعتی بارز اولین تولیدات خود برای خودروهای شاسی‌بلند را این ماه راهی بازار می‌کند. علیرضا یحیی‌زاده، مدیرکل فروش گروه صنعتی بارز درگفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» درحالی از تولید و برنامه‌ریزی برای عرضه تایرخودروهای شاسی‌بلند در دو رینگ ۱۶و ۱۷خبر داد که پیش‌از این تولیدکننده‌های ایرانی ازجمله بارز،‌کویرتایر و یزدتایر موفق به تولید نمونه‌های محدود از این تایرها شده بودند ‌اما تا امروز هیچ یک از تایرسازان داخلی محصول رادیال ویژه خودروهای شاسی‌بلند را به بازار عرضه نکرده بودند. 
   تایرهای رینگ ۲۰هم در راهند
وی با تاکید بر اینکه تولید تایرهای رینگ ۱۶و ۱۷شاسی بلند از هفتم فروردین‌ماه سال جدید در کارخانه‌های بارز آغاز شده است، گفت: درحال‌حاضر تولید انبوه چهار سایز این گروه محصول در حال انجام است و در ماه جاری به شبکه فروش وارد خواهد شد. یحیی‌زاده اولویت بارز برای تولید تایرهای شاسی‌بلند را براساس سیاست‌های دو خودروساز بزرگ یعنی ایران‌خودرو و سایپا اعلام کرد و گفت: در آینده گستره تولیدات بارز درگروه تایرهای شاسی‌بلند به رینگ‌های سایز ۱۸تا ۲۰هم خواهد رسید اما در شرایط فعلی سایز ۲۳۵/۶۵R17 با اولویت تامین تایرهای خط تولید هایما اس ۷و سوزوکی گرند ویتارا طراحی و تولید شده است و البته خودروهای وارداتی موجود در بازار نیز مانند تویوتا راو۴ و هیوندا سانتافه در مدل‌های مختلف می‌توانند از این محصول استفاده کنند. وی محصول دیگر گروه صنعتی بارز را که از این ماه در خط تولید مدیران خودرو روی خودروهای چری تیگو ۵نصب خواهد شد نیز معرفی کرد و گفت: سایز این تایر ۲۲۵/۶۵R17است که علاوه‌بر نیاز خودروساز در بازار مصرف نیز توزیع خواهد شد. دو محصول دیگر گروه صنعتی بارز تایر شاسی بلند در سایزهای ۲۱۵/۶۰R16و ۲۲۲/۷۰R16است که همگی تا چند روز آینده راهی بازار خواهند شد.
مدیرکل فروش گروه صنعتی بارز ‌قرارداد این تایرساز با مدیران‌خودرو را برای تامین تایرهای چری تیگو ۵سالانه ۲۰هزار حلقه اعلام کرد که این تعداد برای هایما اس۷ایران‌خودرو به ۸۰هزار حلقه در سال می‌رسد. همچنین قرار است سالانه ۵۰هزار حلقه از تایرهای شاسی‌بلند گروه صنعتی بارز راهی بازار مصرف شوند.

  ۳میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در سال ۹۸
وی با اشاره به برنامه‌ریزی تولید ۱۵۰هزار حلقه تایر شاسی‌بلند در گروه صنعتی بارز از صرفه‌جویی سه‌میلیون دلاری برای کشور خبر داد و بیان کرد: با تامین و تولید نیاز بازار در گروه صنعتی بارز،‌کشور از واردات بخشی از نیاز بازار بی‌نیاز می‌شود و درنهایت در سال جاری از خروج سه‌میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
یحیی‌زاده زمان ورود این تایرها به بازار مصرف را حداکثر تا پایان اردیبشهت ماه اعلام کرد و این نوید را به مالکان خودروهای شاسی‌بلند داد که می‌توانند تایر موردنیاز خودرو خود را با بالاترین کیفیت ممکن و با نصف قیمت تایرهای چینی و کره‌ای از بارز خریداری کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=70972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰