تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3

“هیولای درون” در استقلال؛ رییس کیست؟

  • کد خبر : 72321
  • 10 اردیبهشت 1398 - 11:09
“هیولای درون” در استقلال؛ رییس کیست؟

به گزارش جمهوریت ; پیشکسوت‌های استقلال زمان‌های بحران این باشگاه را تعبیر می‌کنند به «هیولای درون». حالا این هیولای درون دوباره بیدار شده. باخت دربی کافی بود تا آتش زیر خاکستر استقلال شعله‌ور شود! به گزارش ایلنا، ریشه بحران این‌بار استقلال نه روی نیمکت، که پشت میزهای مدیریت باشگاه است؛ جایی که وزارت ورزش، فتحی […]

به گزارش جمهوریت ;

"هیولای درون" در استقلال؛ رییس کیست؟

پیشکسوت‌های استقلال زمان‌های بحران این باشگاه را تعبیر می‌کنند به «هیولای درون». حالا این هیولای درون دوباره بیدار شده. باخت دربی کافی بود تا آتش زیر خاکستر استقلال شعله‌ور شود!

به گزارش ایلنا، ریشه بحران این‌بار استقلال نه روی نیمکت، که پشت میزهای مدیریت باشگاه است؛ جایی که وزارت ورزش، فتحی و معاونانش، هیات مدیره و کمیته فنی در جنگ قدرت سهم‌خواهی می‌کنند.

از روزی که اختلاف علی خطیر با شفر علنی شد، پیش‌بینی خروج استقلال از ریل موفقیت سخت نبود. امیرحسین فتحی که دغدغه‌ای جز رضایت بالادستی‌ها ندارد، یکی به نعل زد یکی به میخ و در نهایت به یک عکس یادگاری رضایت داد تا جنگ تیم خطیر و شفر با چراغ خاموش ادامه پیدا کند.

با اضافه شدن کامران منزوی و میرشاد ماجدی به هیات مدیره، مدیریت استقلال عملا تبدیل به جزایر مستقل از هم شد؛ فتحی و معاونانش، منزوی-ماجدی و گروه سعادتمند، به اضافه اعضای کمیته ‌فنی و البته خطیر که به هر جزیره گوشه چشمی دارد.

نبود مدیریت یکپارچه، تزلزل فتحی در تصمیم‌گیری و عدم حمایت قاطع از سرمربی، موقعیت شفر را به خطر انداخت. تمرکز شفر از داخل زمین به جنگ‌های داخلی پرت شد و بحران از پشت میزهای مدیران استقلال به ساق بازیکن‌ها سرایت کرد. حالا رقیب اصلی نه بین تیم‌های مدعی قهرمانی، که داخل باشگاه است؛ پس پیروزی شفر به شکست این گروه(ها) تعبیر می‌شد!

باخت دربی، مساوی سایپا و در نهایت شکست مشهد کافی بود تا استقلال در حساس‌ترین مقطع زمانی با از دست دادن ۸ امتیاز، مغلوب هیولای سه‌سر شود!

برگردیم به دو ماه پیش؛ استقلال داخل زمین تیم چشم‌نواز و برنده‌ای است اما خبر می‌رسد فتحی برای فصل بعد به یکی از مربیان لیگ برتری وعده داده «قهرمان شو، برگرد به تیمت». نزدیک به فتحی، معاون باشگاه در جنگ رسانه‌ای، شفر و اطرافیانش را متهم می‌کند به دلالی تا سند خرید ستاره‌های نیم‌فصل را به نام خودش بزند! آن‌سوتر هم منزوی در آخرین مصاحبه سال ۹۷ از ورود پرقدرت به مسائل تیم در سال جدید خبر می‌دهد. شفر در پاسخ، باخت دربی را به این گروه تبریک می‌گوید!

عدم تمرکز شفر با بن‌بست تاکتیکی داخل زمین هم همراه شد. استقلال خوب شروع می‌کرد اما چهره یک تیم برنده را نگه نمی‌داشت.

 تغییرات مکرر از هماهنگی تیم کم کرد و توان تاکتیکی محدود شد به حفظ نتیجه. استقلال برنامه دوم نداشت و وقتی عقب می‌افتاد جای کام‌بک، ناکام می‌ماند.

مشهد پایان قصه شفر شد؛ جایی که ۳ امتیاز حیاتی بود اما باخت تا در فضایی که حمایت عمومی از شفر به کمترین اندازه خود رسید، پروژه حذف اجرا شود.

منزوی جلو افتاد، از ضرورت تغییر و از جبران غرامت ۱۶ میلیاردی قرارداد شفر گفت که به قهرمانی فصل آینده می‌ارزد. او پسر شفر را به سوءاستفاده مالی متهم کرد و گفت صبر هواداران دیگر تمام شده. به عبارتی، منزوی تضمین داد که نبود شفر یعنی قهرمانی!

فتحی دستور داد از ورود شفر به تمرین جلوگیری کنند و به رختکن رفت تا سرمربی موقت را حین تعویض لباس به بازیکنان معرفی کند. او از لغو بدون هزینه قرارداد شفر هم خبر داد!

فرهاد هم به محض شروع تمرین با عنوان جدید سرمربی منشا را کنار گذاشت تا میخ ریاستش را محکم بکوبد؛ «رییس منم!» اینجا، همه رییس‌اند؛ از وزیر تا مدیرعامل باشگاه، از رییس هیات مدیره تا میرشاد و کامران، از خطیر تا اعضای کمیته فنی، همه رییس‌اند!

یادداشت: رامتین جباری

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=72321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰