تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

جزئیات دیدار خاتمی با آیت الله شبیری زنجانی

  • کد خبر : 7313
  • 21 آبان 1397 - 9:02
جزئیات دیدار خاتمی با آیت الله شبیری زنجانی

ایرنا نوشت: غلامحسین کرباسچی درباره دیدار جنجالی سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات و آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی توضیحاتی ارائه کرد؛ قریب دو هفته پیش بود که آیت‌الله محمد یزدی، دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله شبیری زنجانی، از دیدار او با رئیس دولت اصلاحات انتقاد کرد. اشاره او به […]

ایرنا نوشت: غلامحسین کرباسچی درباره دیدار جنجالی سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات و آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی توضیحاتی ارائه کرد؛ قریب دو هفته پیش بود که آیت‌الله محمد یزدی، دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله شبیری زنجانی، از دیدار او با رئیس دولت اصلاحات انتقاد کرد.

اشاره او به دیداری بود که علاوه بر سید محمد خاتمی، آیت‌الله سید محمد موسوی خوئینی‌ها، عبدالله نوری، عبدالمجید معادیخواه و غلامحسین کرباسچی نیز حضور داشتند.

کرباسچی درباره دیدار رئیس دولت اصلاحات و آیت‌الله «شبیری زنجانی» و حواشی آن، گفت: ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید، مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد. آقایانی که نامه نوشتند و واکنش نشان دادند، اصلاً نپرسیدند موضوع چه بوده است و در تاریکی یک حرکتی انجام دادند. دبیرکل حزب کارگزاران ادامه داد: جمعی از شاگردان آیت‌الله العظمی شبیری که مسئولیت اجرایی داشتند، مباحث فقهی و تفسیری خود را مثل بقیه آقایان که هر چند وقت یک بار خدمت ایشان یا در گذشته خدمت آیت‌الله منتظری یا سایر اساتید می‌رسیدند، مطرح کردند.

وی ادامه داد: برخی اوقات طلبه‌ها در بحث‌ها به یکسری بن‌بست‌هایی می‌رسند و در این موارد از مرجع بزرگ‌تری که ممکن است در این زمینه صاحبنظر باشد، سؤال می‌کنند. ما هم در این جلسات گاهی تک یا چند نفره یا برخی مواقع همگی خدمت آیت‌الله العظمی شبیری می‌رسیدیم.

کرباسچی اظهار داشت: آیت‌الله شبیری به مناسبتی در تهران بودند. آقای نوری جمعی از شاگردان قدیم و علاقه‌مندان آیت‌الله شبیری از جمله آقای خاتمی را به شام دعوت کرد. ما همه که سال‌ها قبل شاگردان ایشان بودیم، حضور داشتیم. این جلسه برای بار دوم یا سوم بود که در این سال‌ها تکرار می‌شد.

دبیرکل حزب کارگزاران افزود: آیت‌الله شبیری اصلاً اهل بحث سیاسی نیست و در این جلسه هم بحث سیاسی و تشکیلاتی مطرح نشد بلکه در مورد یکسری مسائل علمی بحث شد. افرادی که این مرجع تقلید را می‌شناسند، می‌دانند مصاحبت با آیت‌الله شبیری زنجانی به دلیل خوش صحبت بودن و داشتن اطلاعات گسترده در علم رجال، تاریخ و سایر مباحث، چقدر لذتبخش است.

وی بیان کرد: نباید نسبت به افرادی که با آنها مخالفت سیاسی داریم، چنین جنجالی به راه بیندازیم و معرکه‌گیری کنیم. این همه معضلات و گرفتاری‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، داخلی و خارجی در کشور داریم نباید ذهن جامعه را به سمتی ببریم که در جلسه آقای خاتمی یا دیگران با آیت‌الله شبیری چه گذشته است. برخی مواقع حساسیت‌هایی در آقایان ایجاد می‌شود که معلوم نیست علت این ناراحتی دقیقاً چه بوده است.

کرباسچی تأکید کرد: چه قبول داشته یا نداشته باشیم، یکی از ویژگی‌های علما و مراجع شیعه این است که در خانه‌هایشان به روی همه باز است و مردم می‌توانند آنجا رفت و آمد داشته باشند. اخلاق علمای شیعه این نیست که با افراد برخورد سیاسی کنند. وی افزود: آن وقت مسأله‌ای به این سادگی را تبدیل به سوژه‌ای برای بیگانگان و رادیو‌ها و انواع تحلیل‌های آنچنانی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=7313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰