تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

بهشتی‌پور: اصلاحات اقتصادی می‌تواند به طور جدی اثر تحریم‌ها را کاهش دهد

  • کد خبر : 73632
  • 14 اردیبهشت 1398 - 2:09

به گزارش جمهوریت ; یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: هرگونه واکنش ایران به اقدامات تحریمی آمریکا باید در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در داخل و ناکارآمد کردن سیاست‌های تحریمی طرف مقابل و مقابله با جو روانی ایجاد شده در کشور باشد. حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی اخبار […]

به گزارش جمهوریت ;

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: هرگونه واکنش ایران به اقدامات تحریمی آمریکا باید در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در داخل و ناکارآمد کردن سیاست‌های تحریمی طرف مقابل و مقابله با جو روانی ایجاد شده در کشور باشد.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی اخبار و موضع گیری‌ها از سوی تعدادی از مقامات کشورمان مبنی بر اینکه ایران در آستانه تصمیم گیری مهمی قرار دارد، افزود: در شرایط فعلی همه نهادها و سازمان‌ها باید به مردم روحیه دهند و بر اساس واقعیات اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند. مردم انتظار دارند مسؤولان درباره شرایط کشور با آنها صحبت کنند. متقابلاً مسؤولان هم باید برای مردم تشریح کنند در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: مسؤولان باید برای مهار شرایط فعلی و پیش‌رو دست به اصلاحات اقتصادی جدی بزنند به نحوی که سیاست‌های طرف مقابل کم اثر شود.

بهشتی پور تصریح کرد: برای پاسخ دقیق به آمریکا واکنش‌ها باید چند وجهی باشد و صرفاً مساله نمی‌تواند به برجام ختم شود. از طرفی نمی‌توان گفت از برجام خارج می شویم اما همچنان به تعهدات مان پایبند باشیم.

علاوه بر این باید فضای بعد از چنین تصمیمی را در نظر گرفت که احتمالاً چین و روسیه و اروپایی‌ها هم دیگر با ما همراه نخواهند بود؛ هر چند آنها با ما نامهربان بودند اما حداقل در حوزه سیاست، آمریکا و ترامپ را نقد کردند و از برجام حمایت لفظی کردند.
این کارشناس مسائل بین الملل گفت علاوه بر این نقض برجام از طرف ایران به بازگشت قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت منجر می‌شود و این همان مجوز حقوقی است که ترامپ می‌خواهد برای اقدامات تحریمی اش علیه ایران به دست آورد.
وی از برخی تحلیل‌ها درباره خروج ایران از ان پی تی انتقاد کرد و گفت: ان پی تی یک سند پایه است و باید به عنوان گزینه آخر مدنظر باشد.

بهشتی پور تصریح کرد که ایران اهرم‌ها و ابزارهای متعددی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا دارد و باید ابتدا از آنها استفاده کند به ویژه اصلاحات اقتصادی در کشور که می‌تواند به طور جدی اثر تحریم‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=73632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰