تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8

۱۱ درصد ایرانیان مبتلا به دیابت هستند

  • کد خبر : 7371
  • 22 آبان 1397 - 13:10
۱۱ درصد ایرانیان مبتلا به دیابت هستند

به گزارش جمهوریت؛دکتر باقر لاریجانیگفت: ۱۵ درصد هزینه‌های سلامت در جهان برای بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن هزینه می‌شود. وی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر امروزه موضوع اصلی سلامت در جهان و کشور ماست، افزود: ۴ بیماری دیابت، سرطان، قلب و عروق و اختلالات تنفسی عمده‌ترین بیماری‌های غیرواگیر محسوب می‌شوند. رئیس پژوهشگاه غدد […]

به گزارش جمهوریت؛دکتر باقر لاریجانیگفت: ۱۵ درصد هزینه‌های سلامت در جهان برای بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر امروزه موضوع اصلی سلامت در جهان و کشور ماست، افزود: ۴ بیماری دیابت، سرطان، قلب و عروق و اختلالات تنفسی عمده‌ترین بیماری‌های غیرواگیر محسوب می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم است، ​گفت: ۱۲ درصد بانوان و حدود ۱۰ درصد آقایان به دیابت مبتلا هستند که به صورت میانگین ۱۱ درصد از جمیعت کشور را تشکیل می‌دهند.

لاریجانی با اشاره به اینکه دیگر بیماری‌های غیرواگیر نیز در کشور شایع است، افزود: ۱۵ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال کشور (یک چهارم جمعیت بزرگسال) پرفشاری خون دارند.

وی گفت: ۲۲ درصد ایرانیان افزایش چربی خون دارند و ۶۰ درصدشان فعالیت‌های فیزیکی مناسبی ندارند.

لاریجانی افزود: فقط ۱۲ درصد از ایرانیان به مقدار مناسب نمک مصرف و ۱۰ درصد آنان از غذا‌های مفید همانند ماهی‌ها به مقدار کافی استفاده می‌کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف سبزیجات در کشور بسیار محدود است و باید با کنترل این موارد از ابتلا به دیابت پیشگیری کرد و سطح سلامت کشور را افزایش داد.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم افزود: ​دیابت دارای عوارض شدیدی است.

وی با گرامیداشت روز جهانی دیابت گفت: یک سوم از اختلالات دید مربوط به دیابت است.

لاریجانی افزود: یک چهارم از بیماران دیالیز (نارسایی کلیه) بر اثر دیابت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=7371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰