تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

استقبال نظام پزشکی از کارتخوان/واکنش به فرار مالیاتی پزشکان

  • کد خبر : 73778
  • 16 اردیبهشت 1398 - 10:56
استقبال نظام پزشکی از کارتخوان/واکنش به فرار مالیاتی پزشکان
اعتقاد داریم که بیمه‌ها باید تقویت شوند و به این شکل به سمت قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار، حرکت کرد.

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ظفرقندی، روز دوشنبه در نشست خبری که در محل سالن جلسات سازمان نظام پزشکی برگزار شد، ضمن اشاره‌ای به وضعیت حوزه سلامت کشور در سال گذشته و سال پیش رو، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وی با اشاره به این مطلب که سازمان نظام پزشکی همواره به دنبال دفاع از حقوق مردم و جامعه پزشکی بوده است، گفت: سازمان نظام پزشکی، از نهادهای تأثیر گذار در حوزه سلامت کشور است.

ظفرقندی با اشاره به قانون مصوب سال ۱۳۸۳ سازمان نظام پزشکی، افزود: این قانون در مجلس ششم تصویب شد، و بعد از اشکالاتی که شورای نگهبان به آن گرفت، قانون مصوب به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در نهایت به تصویب رسید.

وی با اشاره به فضای کاری حرفه پزشکی، گفت: ایجاد فضای اعتماد، از ضروریات حرفه پزشکی است که منجر به ارتقای سلامت جامعه و مردم می‌شود.

ظفرقندی ادامه داد: تخریب جامعه پزشکی، به سلامت مردم آسیب می‌زند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: این تحریم‌ها، کار انتقال ارز برای تأمین نیازهای حوزه سلامت را دچار مشکل ساخته اما وزارت بهداشت، تمام تلاش خود را به کار بسته تا کمترین مشکل برای مردم ایجاد نشود.

ظفرقندی، بر حفظ حقوق بیمار و پزشک در قانون سازمان نظام پزشکی تاکید کرد و افزود: هیئت مدیره های نظام پزشکی در سراسر کشور، این وظیفه مهم را بر عهده دارند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در ادامه به پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: این پرونده می‌تواند به حوزه سلامت در کشور کمک کند و در نهایت منجر به اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده شود.

وی ادامه داد: با این مکانیسم می‌توان کنترل صحیح منابع و هزینه‌ها را انجام داد.

ظفرقندی افزود: در هیچ جای دنیا، این طور نیست که بتوان با دفترچه بیمه بدون داشتن ضابطه خدمت دریافت کرد.

وی گفت: اعتقاد داریم که بیمه‌ها باید تقویت شوند و به این شکل به سمت قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار، حرکت کرد.

ظفرقندی در ارتباط نصب کارتخوان، افزود: بحث‌ها در این ارتباط واقعی نیست و نظر سازمان نظام پزشکی بر این است که هر اقدامی منجر به تسهیل خدمت به مردم و بیمار شود، از آن استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: اعتراض ما این است که اگر موضوعی در مجلس مطرح می‌شود، می‌بایست برای همه صنوف باشد و کارتخوان ارتباطی با فرار مالیاتی پزشکان ندارد.

ظفرقندی در خصوص اثر گذاری تحریم‌ها بر حوزه سلامت کشور، گفت: ما باید واقع گرا باشیم، زیرا خوب می‌دانیم که تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی وابسته به ارز است.

ادامه دارد….

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=73778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰