تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
17

ارتباط بانک مرکزی ایران با سوئیفت قطع شد + اطلاعیه بانک مرکزی

  • کد خبر : 7378
  • 22 آبان 1397 - 12:38
ارتباط بانک مرکزی ایران با سوئیفت قطع شد + اطلاعیه بانک مرکزی

به گزارش جمهوریت؛شب گذشته یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا از قطع ارتباط بانک مرکزی ایران با پیام رسان مالی سوئیفت خبر داد. اطلاعیه صبح امروز بانک مرکزی موید این خبر است. بانک مرکزی ایران صبح امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به انتشار خبری در خصوص قطع خدمات سوئیفت در برخی بانک‌های […]

به گزارش جمهوریت؛شب گذشته یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا از قطع ارتباط بانک مرکزی ایران با پیام رسان مالی سوئیفت خبر داد. اطلاعیه صبح امروز بانک مرکزی موید این خبر است.

بانک مرکزی ایران صبح امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به انتشار خبری در خصوص قطع خدمات سوئیفت در برخی بانک‌های کشور، به‌اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، سوئیفت صرفاً یک سامانه پیام‌رسانی بین بانک‌ها و مؤسسات در سطح بین المللی بوده و نقشی در نگهداری حساب‌ها و تسویه ارزی ندارد.

لذا همان‌گونه که در اطلاعیه‌های پیشین این بانک اعلام شد، با توجه به احتمال قطع ارایه این خدمات، سامانه‌های جایگزین پیام‌رسانی از مدت‌ها پیش برای پوشش امکانات و خدمات سوئیفت پیش‌بینی، توسعه و عملیاتی شده‌اند و خللی در انجام مبادلات ارزی و فرایند تجارت خارجی پیش‌بینی نمی‌شود و فعالان اقتصادی می‌توانند با اطمینان از خدمات تمام بانک‌های دارای مجوز ارزی برای امور بازرگانی خود استفاده کنند.

شب گذشته برخی رسانه های غربی خبر از قطع ارتباط سوئیفت و بانک مرکزی ایران داده بودند.در هفته های اخیر قطع دسترسی چند بانک ایرانی به سوئیفت رخ داده بود اما شب گذشته برای اولین بار موضوع قطع ارتباط بین سوئیفت و بانک مرکزی ایران رسمی و اعلام شد.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر این که مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا برای قطع ارتباط بین بانک مرکزی ایران و سوئیفت متقاعد شده است، منتشر شده بود ( اینجا بخوانید)

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=7378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰