تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

هر دارویی وارد لیست و تحت پوشش بیمه قرار نمی‎گیرد

  • کد خبر : 73992
  • 17 اردیبهشت 1398 - 18:34

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی ظهر سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از تولیدات صنعتی و محصولات دانش بنیان شهرک صنعتی شهرستان نظرآباد، اظهار کرد: خرسندیم از اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور در خلق ثروت ملی نقش‌آفرینی می‌کنند. وی در ادامه با تأکید بر اینکه قدمت صنعت واکسن‌سازی ایران بیش از ۹۰ سال […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی ظهر سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از تولیدات صنعتی و محصولات دانش بنیان شهرک صنعتی شهرستان نظرآباد، اظهار کرد: خرسندیم از اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور در خلق ثروت ملی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قدمت صنعت واکسن‌سازی ایران بیش از ۹۰ سال است، گفت: تولید ملی نیازمند حمایت است، بارانت واردات مقابله می‌کنیم، اگر در حوزه تولید دارو که به‌سلامت مردم مرتبط است رانتی وجود داشته باشد نیز مقابله خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، گفت: این بیماری طی سه سال گذشته بزرگ‌ترین آسیب را به حیات وحش وارد کرده است، تعداد زیادی از کل، قوچ، بز و میش که از گنجینه‌های ذخایر ژنتیک محسوب می‌شوند به خاطر شیوع این بیماری نابودشده‌اند.

نمکی با تأکید بر اینکه از حوزه واکسن‌سازی حمایت می‌کنیم، گفت: ورود بخش خصوصی به این حوزه نیز یکی از افتخارات کشور است.

وی در ادامه به ورود برخی فرآورده‌ها به لیست داروها اشاره کرد و گفت: در جای‌جای دنیا هر دارویی به راحتی وارد لیست نمی‌شود، در صورت تحقق این مهم وارد لیست بیمه نمی‌شود زیرا در مرحله نخست تأثیر دارو سنجیده می‌شود و در کنار آن بازدهی اقتصادی و میزان سرمایه ارزیابی می‌شود.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید با ارزان‌ترین و مؤثرترین شیوه ممکن نظام سلامت کشور را اداره کنیم، افزود: سهم بخش سلامت از تولید ناخالص ملی در ابتدای دولت دکتر روحانی ۶.۳ درصد بود در حالی که این رقم به ۹ درصد رسیده است، این آمار در کشور انگلیس برابر ۸ و در کشورهای منطقه بیشتر از عدد ۸ درصد نیست.

نمکی بابیان اینکه نظام سلامت باید با محصولات باکیفیت اداره شود، گفت: به همین دلیل نسبت به ورود داروهای جدید به لیست دقت بیشتری انجام می‌شود که اثر دارو و سازگاری آن با جیب و سرمایه مشخص باشد.

وی با اشاره به انتظاراتی که از وزیر بهداشت می‌رود، گفت: اجازه نمی‌دهم ترمز تولید کشیده شود. همچنین اجازه نخواهم داد مادامی که در کشور محصول داخلی وجود دارد، محصولات خارجی وارد شود.

وزیر بهداشت خطاب به فعالان حوزه تولیدات دارو، واکسن و سرم، گفت: نباید انتظار داشته باشید هر دارویی وارد لیست و تحت پوشش بیمه قرار گیرد زیرا اثربخشی دارو نسبت به بُعد اقتصادی ارزیابی می‌شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=73992

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰