تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

تذکر کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان

  • کد خبر : 74363
  • 01 خرداد 1398 - 9:02
تذکر کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان

به گزارش جمهوریت به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی عصر سه شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد: – تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به وزیر صمت درخصوص اینکه وزارت صمت با وجود در اختیار […]

به گزارش جمهوریت به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی عصر سه شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

– تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به وزیر صمت درخصوص اینکه وزارت صمت با وجود در اختیار داشتن ابزارهای لازم برای تنظیم بازار عملکرد ضعیفی در ارتباط با مدیریت و کنترل قیمت محصولاتی همچون خودرو و سایر اقلام اساسی گذاشته است که این ضعف باعش به راه افتادن موج تغییر ساختار وزارتخانه به بهانه سنگینی و حجم کار وزارت صمت شده است، در حالی که راهکارهای حل موضوع تغییر ساختار وزارتخانه و تفکیک آن نیست، چرا اشکالات ایجاد شده را باید در تغییر ساختار وزارتخانه که موجب تحمیل هزینه های ناشی از این تغییر بر کشور می شود، دنبال می کنند، تذکر به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخصوص اینکه بیشترین شکایت در دیوان عدالت اداری مربوط به سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است، لذا با توجه به نقش پررنگ این سازمان و وزارتخانه در محیط کسب و کار نشان دهنده وجود رویه های اشتباه برای تعامل آنها با کسب و کارهای مختلف است، لذا برای حمایت از رونق تولید باید در این رویه ها تجدیدنظر شود، تذکر به وزیر آموزش و پرورش درخصوص لزوم تسریع در پرداخت مطالبات و معوقات و اضافه کار و حق التدریس فرهنگیان که مربوط به سال ۹۷ می باشد و علی رغم قول مساعد تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، تذکر به وزیر آموزش و پرورش درخصوص اینکه با توجه به موج بازنشستگی ها در آموزش و پرورش در سنوات گذشته لازم است تدابیر لازم برای جبران کمبود معلم در سال ۹۹-۹۸ پیش بینی شود.

– تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اینکه به چه دلیل به تخلفات مالی و اداری و قانونی امور اراضی رسیدگی نمی شود، تذکر به رئیس جمهور درخصوص دلیل بی توجهی سازمان محیط زیست کشور به وظایف ذاتی و قانونی خویش، تذکر به رئیس جمهور درخصوص اینکه به چه دلیل پاداش پایان خدمت سال ۹۷ بازنشستگان کشور پرداخت نمی شود.

– تذکر نادر قاضی پور و روح الله حضرت پور طلاتپه نمایندگان ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران و یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص تسریع در اجرای روکش آسفالت محور اصلی و مواصلاتی در برخی بخش های استان آذربایجان غربی، تذکر به وزیر ورزش و جوانان درخصوص لزوم حمایت از ورزش همگانی، تذکر به وزرای کشور و جهاد سازندگی درخصوص تسریع در پرداخت خسارت کشاورزان استان آذربایجان غربی در سال ۹۷

– تذکر علی محمد مرادی نماینده قروه و دهگلان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص علت بی توجهی و عدم نظارت کافی بر زیرساخت های راه های بین شهری و روستایی کشور و شهرستان های قروه و دهگلان چیست؟ چرا وزیر و مجمع وزارت راه و شهرسازی پروژه های نیمه تمام و نقاط حادثه خیز کشور از جمله به جاده های بین شهری و روستایی شهرستان های قروه و دهگلان توجه نمی کند؟

– تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر صمت درخصوص اینکه چرا فکری برای گرانی مایحتاج عمومی مردم که به صورت سرسام آور گران شده، نمی کنید؟ ، تذکر به وزیر ورزش و جوانان درخصوص اینکه چرا پاداش قهرمانان و مدال آوران المپیک و پارالمپیک که ۴ سال زحمت کشیده اند تا قهرمان بشوند، پرداخت نمی شود؟

– تذکر ولی‌الله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار به رئیس جمهور درخصوص علت عدم پرداخت حق بیمه، چند وقتی است که داروخانه ها و پزشکان پاسخگوی خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس نیستند.

– تذکر سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران به همراه ۸ نفر از نمایندگان دیگر به وزیر آموزش و پرورش درخصوص حذف عنوان مطلقه از احکام کارگزینی کارکنان زن شاغل در وزارت آموزش و پرورش.

– تذکر حسن سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر بهداشت درخصوص لزوم تسریع در تامین دستگاه ها و تجهیزات پزشکی، نیروی انسانی و پیراپزشکی در حوزه انتخابیه، تذکر به وزیر کشور درخصوص لزوم تسریع در تامین قیر، امکانات و ادوات مورد نیاز شهرداری های حوزه انتخابیه، تذکر به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اعمال نظارت بر قیمت و توزیع نهاده های دامی و ادوات کشاورزی، تذکر به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تسریع در تامین قیر مورد نیاز فعالیت های راهسازی در حوزه انتخابیه، تذکر به وزیر نیرو درخصوص لزوم تسریع در تامین اعتبار نوسازی و بازسازی شبکه های انتقال برق در روستاهای حوزه انتخابیه و تامین کنتور و روشنایی معابر در حوزه انتخابیه، تذکر به رئیس جمهور درخصوص لزوم تسریع در پرداخت خسارت و تامین اعتبار بازسازی زیرساخت های مختلف در بخش های آب، برق و کشاورزی ناشی از سیل در حوزه انتخابیه، تذکر به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تسریع در پرداخت اعتبارات مورد نیاز بازسازی زیرساخت های راه و پل های تخریب شده از سیل در حوزه انتخابیه.

تذکر جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز به وزیر نیرو در خصوص وضعیت مدیریت آب و فاضلاب اهواز بعد از بحران‌های سیل اخیر.

تذکر نبی هزارجریبی نماینده گرگان به رئیس‌جمهور در خصوص وضعیت کشاورزان و شرایط خرید گندم. همچنین تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم تحویل خودروهای ثبت نام شده و تاکید بر نظارت بر ایران خودرو.

تذکر علی کرد نماینده خاش و میرجاوه به وزیر کشور در خصوص عدم تخصیص اعتبارات به استان سیستان و بلوچستان با وجود گذشت ۲ ماه از حوادث سیل اخیر. همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم انتخاب مدیر توانمند، لایق و با انگیزه و ماندگار در این استان.

تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه مهم‌ترین عوامل پیروزی فرصت شناسی و اقدام به موقع است، لذا هرچه سریعتر اقدام به آرایش جنگی در مجموعه‌ها و سمن‌ها تحت امر نمایید.

تذکر علیم یارمحمدی و حسینعلی شهریاری نمایندگان زاهدان به وزیر نیرو در خصوص تسریع در اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از نیروگاه ۴۲ مگابایتی زاهدان.

تذکر محمد قمی نماینده پاکدشت به وزیر ورزش در خصوص جلوگیری از واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی. همچنین در تذکری به رئیس‌جمهور در خصوص رسیدگی به وضعیت اماکن تاریخی پاکدشت.

تذکر منصور مرادی نماینده مریوان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت عدم اجرای فاز دوم سردآبی شهرستان سراوان. همچنین تذکری به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم تکمیل خطوط ریل مریوان.

تذکر ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان به همراه ۹ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص چرایی افزایش قیمت غیرموجه برخی از کالاهای اساسی و اقلام مصرفی به ویژه محصولات کشاورزی و غذایی و تذکر این نماینده به همراه ۸ نفر دیگر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص چرایی افزایش غیرموجه قیمت برخی از کالاهای اساسی در بازار به ویژه محصولات کشاورزی و غذایی.

تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم اجرای بخشنامه ۴۷۱۵/۱۳۹۸ در خصوص افزایش حق عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان در استان قزوین و تذکر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم رعایت جایگاه و عزت فرهنگیان توسط مدیریت آموزش و پرورش قزوین.

تذکر جلیل مختار نماینده مردم آبادان چرا دریابانی در مناطق مرزی، زمینی و دریایی خارج از چارچوب قانون و مقررات با مردم آبادان برخورد می کند.

تذکر علی کرد نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه چرا پروژه راه مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نام پروژه ملی راه اسکل آباد و نوک آباد و گوهرکوه با وجود داشتن ردیف ملی به حال خود رها شده و فعالیتی ندارد.

تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به وزیر امور خارجه در خصوص اینکه نظام سلطه و آمریکا از تلاش برای تضعیف جمهوری اسلامی دست برنخواهند داشت لذا پیش بینی می شود روند افزایش حمایت های سیاسی غرب از مسیرهای ترانزیت به غیر از مسیر جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته باشد و کشورهای مرتجع عرب منطقه نیز از این پروژه ها حمایت مالی کنند، همچنین این وضعیت که یک فرصت برای کشورهای آسیای میانه است مورد استقبال آن ها قرار خواهد گرفت لذا چرا نسبت به توسعه زیرساخت های ترانزیتی به ویژه ترانزیت ریلی به کشورهای آسیای میانه و ترکمنستان اقدام جدی و رایزنی نشده است.

تذکر دیگر این نماینده به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اینکه چرا با وجود در اختیار داشتن تمامی ابزارهای لازم برای تنظیم بازار اقدامات لازم را انجام نمی دهید.

تذکر حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان به وزیر دادگستری در خصوص اینکه چرا برخی از پرونده ها در شعبه هفتم و سیزدهم تجدیدنظر تهران و ۷ و ۱۳ سال بلارسیدگی مانده است.

تذکر سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک به ریاست جمهور و وزرای اقتصاد، صمت و کار در خصوص اینکه باید به فوریت به داد شرکت های آذراب اراک برسید تا به رونق مناسب در تولید دست پیدا کرده و دغدغه کارگران با شرافت آن ها برطرف شود.

تذکر حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند به وزیر اقتصاد در خصوص اینکه سود و دیرکرد وام ها طبق قانون عمل نمی شود و عملکرد برخی از بانک ها در این زمینه سلیقه ای است لذا چرا به وظیفه ذاتی خود عمل نمی کنید و تذکر این نماینده به وزیر کشور در خصوص اینکه مدتی است استاندار سیستان و بلوچستان خسارات وارده به مرغداران سیستان را به وزارت کشور فرستاده اما تاکنون در این زمینه از طرف شما اقدامی صورت نگرفته است، آیا این به معنای حمایت از اشتغال و تولید است؟

پایان پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=74363

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰