تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
14

روحانی: راه برای مذاکره بسته نیست

  • کد خبر : 74954
  • 08 خرداد 1398 - 14:21
روحانی: راه برای مذاکره بسته نیست

به گزارش جمهوریت ، رئیس جمهور، مردم را برای حضور گسترده در مراسم روز قدس فرا خواند و با بیان اینکه ملت ایران ، قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهد گذاشت و در برابر ستمگران سکوت نمی کند ، تصریح کرد: ملت ایران امسال نیز با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، […]

به گزارش جمهوریت ، رئیس جمهور، مردم را برای حضور گسترده در مراسم روز قدس فرا خواند و با بیان اینکه ملت ایران ، قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهد گذاشت و در برابر ستمگران سکوت نمی کند ، تصریح کرد: ملت ایران امسال نیز با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، ندای حمایت از مظلومان تاریخ بویژه مردم فلسطین سر خواهند داد و اعلام می‌کنند که تا رسیدن به پیروزی ، در برابر ظالمان می‌ایستند.

روحانی در جلسه هیات دولت: 

* روزگاری مردم فلسطین برای دفاع از خود تنها یک سنگ در اختیار داشتند، اما امروز با تلاش و فداکاری و صنعت داخلی خود ابزاری در اختیار دارند که به اسرائیلی‌ها پاسخ دندان‌شکن می‌دهند و امروز دیگر موشک جواب موشک است؛ به طوری که پس از ۴۸ ساعت صهیونیست ها ناچار به عقب‌نشینی شده و گنبد آهنین آنها در برابر موشکهای رزمندگان فلسطینی تاب نیاورد.

* (با بیان اینکه امروز سخن از معامله قرن که واقعیت آن ورشکستگی قرن برای مطرح کنندگان آن است به میان آمد): امروز توطئه تنها علیه ملت فلسطین نیست، بلکه توطئه علیه منطقه شکل می‌گیرد.

* ملت ایران همه ساله و در هر شرایطی با زبان روزه در روز قدس به خیابان‌ها آمدند و ندای حمایت خود از ملت فلسطین و قدس مظلوم و شریف را اعلام کرده و راهی که امام راحل ترسیم کرده را با عظمت و با پرچم اسلامی در اهتزاز نگه داشته‌اند و امسال نیز باشکوهتر از سالهای گذشته در این مراسم شرکت خواهند کرد.

* دشمنانی که ادعا دارند، دشمن نظام هستند در واقع جنگ را با آحاد ملت ایران شروع کرده و تحریم‌شان علیه زندگی روزمره مردم ایران است و در این تحریم آنان ماهیت خود را به خوبی نشان دادند.

* (با بیان اینکه «سخن‌های بسیاری از سوی آنها بیان می‌شود و فراز و نشیب در سخنان آنها زیاد بوده و استقامت مردم آنها را وادار کرده که گاهی سخنان متناقضی بیان کنند): معیار برای ما کلام نیست، بلکه عمل آنها است؛ هر زمان آنها دست از ظلم نسبت به ملت ایران برداشته و تحریم‌های ظالمانه را کنار گذاشته و در برابر تعهدات خود پایبند بوده و به میز مذاکره‌ای که خودشان ترک کردند و برهم زدند، بازگشتند، راه به روی آنها بسته نیست.

* اگر در کردار، راه دیگری را انتخاب کنید و در تصمیمات اجرایی خود ظلم را کنار گذاشته و به عدالت و قانون بازگردید، ملت ایران راه را به روی شما بازمی‌گذارد اما این دست خودتان است که در مقام عمل نشان دهید که نمی‌خواهید به ظلم و جنایت گذشته خود ادامه دهید.

* اگر چه هنوز مردم در فشار شدیدی زندگی می‌کنند، اما آمار تورم ماهانه در اردیبهشت کاهش محسوسی را نسبت به فروردین نشان می‌دهد و این به معنای آن است که می‌توانیم در برابر تورم ایستادگی کنیم و اگر همه اعم از فعالان اقتصادی، خصوصی، دولتی، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و مردم دست به دست هم بدهیم و در کنار هم باشیم، می‌توانیم آثار تحریم را کاهش داده و مشکلات زندگی مردم را کم کنیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=74954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰