تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

صنعا: ریاض با میزبانی نشست‌ها در صدد توجیه جنایت‌هایش در یمن است

  • کد خبر : 75146
  • 11 خرداد 1398 - 19:19

به گزارش جمهوریت ، به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به نشست‌های اخیر در مکه مکرمه واکنش نشان داد و آنها را خصمانه خواند. به گزارش المیادین،‌ در این بیانیه آمده است: «عربستان سعودی با جمع کردن کشورهای عربی و اسلامی […]

به گزارش جمهوریت ،

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به نشست‌های اخیر در مکه مکرمه واکنش نشان داد و آنها را خصمانه خواند.

به گزارش المیادین،‌ در این بیانیه آمده است: «عربستان سعودی با جمع کردن کشورهای عربی و اسلامی قصد دارد بر جنایت‌های خود در یمن سرپوش بگذارد».

وزارت خارجه یمن تاکید کرد که «در نشست‌های مکه به جنایت‌های صورت گرفته علیه ملت یمن و محاصره این کشور در بدترین شرایط انسانی جهان اشاره‌ای نشده است».

وزارتخانه یاد شده افزود: «عربستان سعودی با برگزاری سه نشست خود در مکه مکرمه، ائتلاف را به ادامه تجاوزاتش در یمن تشویق می‌کند».

محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح روز شنبه به دلایل شکست نشست‌های مکه مکرمه به دعوت پادشاه سعودی پرداخت و دلیل آن را عدم تاثیر گذاری در حل بحران‌های منطقه و امت‌های آن خواند.

وی نوشت: «مسایل امت عربی و اسلامی در خارج از این نشست‌هایی که باید مرجع حل مشکلات منطقه و در راس آن فلسطین باشد، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد».

وی اظهار داشت: «عربستان سعودی سران کشورهای اسلامی را فرا خواند تا برای آنان درباره گردابی که ریاض با حماقت‌هایش در آن گرفتار شده است، اشک بریزند اما کشورهای اسلامی یک قطره اشک هم برای عربستان نریختند و سران کشورهای اسلامی در سخنرانی‌های خود در مکه بیشتر از مشکلات داخلی کشورشان سخن گفتند» (جزئیات بیشتر).

نشست‌های سه‌گانه پنجشنبه و جمعه گذشته به میزبانی عربستان سعودی در مکه مکرمه با وجود اختلافات شدید اعضای شرکت کننده درباره ایران و توافق قرن، برگزار شده بود که دست‌آورد خاصی به همراه نداشت.

انتهای پیام/ح

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=75146

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰