تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

۱۶۹ دفتر خدمات مسافرتی در سال ۹۷ لغو مجوز شدند/ تورهای حوزه شینگن، کانادا و ترکیه در صدر شکایات گردشگران

  • کد خبر : 75398
  • 12 خرداد 1398 - 7:09
۱۶۹ دفتر خدمات مسافرتی در سال ۹۷ لغو مجوز شدند/ تورهای حوزه شینگن، کانادا و ترکیه در صدر شکایات گردشگران

به گزارش جمهوریت ; طی سال ۹۷ در مجموع شاهد ۲۲۵۲ شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی بودیم که منجر به لغو مجوز ۱۶۹ دفتر خدمات مسافرتی شد. به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم انور (جانشین معاون گردشگری استان تهران) با اشاره به تعداد شکایات ارائه شده به این معاونت استان تهران طی سال ۹۷ گفت: طی […]

به گزارش جمهوریت ;

۱۶۹ دفتر خدمات مسافرتی در سال ۹۷ لغو مجوز شدند/ تورهای حوزه شینگن، کانادا و ترکیه در صدر شکایات گردشگران

طی سال ۹۷ در مجموع شاهد ۲۲۵۲ شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی بودیم که منجر به لغو مجوز ۱۶۹ دفتر خدمات مسافرتی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم انور (جانشین معاون گردشگری استان تهران) با اشاره به تعداد شکایات ارائه شده به این معاونت استان تهران طی سال ۹۷ گفت: طی سال ۹۷ در مجموع شاهد ۲۲۵۲  شکایت بودیم که منجر به لغو مجوز ۱۶۹ دفتر خدمات مسافرتی شد. در این میان مجوز ۳۰ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل شکایات گردشگران لغو شد.

به گفته او، در سال ۹۷، ۲۴۸ شکایات با موضوع تورهای داخلی و زیارتی بود همچنین ۸۷۱ شکایت که یک سوم تمام شکایات را دربرمی‌گیرد با موضوع تورهای اروپا و کانادا بود.

انور ادامه داد: ۲۷۴ شکایات در سال ۹۷ با موضوع تورهای جنوب شرق و شرق آسیا مانند چین، مالزی و تایلند و… است که مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

جانشین معاون گردشگری استان تهران تصریح کرد: ۲۲۸ شکایات سال ۹۷ نیز مربوط به آسیای میانه و روسیه است و دلیل زیاد  بودن این تعداد شکایات در حوزه آسیای میانه نیز به دلیل برگزاری تورهای جام جهانی در سال گذشته بود.

به گفته او، کل شکایات رسیده به معاونت گردشگری استان تهران برای تور دبی ۹۳ شکایت و برای تورهای ترکیه ۵۳۸ شکایت است. 

انور در توضیح چگونگی و چرایی لغو مجوز ۱۶۹ دفتر خدمات مسافرتی در قبال ۲۲۵۲  شکایت رسیده، گفت: باید توجه داشت که بسیاری از این شکایات، منجر به محکومیت آژانس مربوطه نشد و برخی دیگر نیز به دلیل اجرای حکم اعلام شده، لغو مجوز نشدند. آژانس‌هایی که در نهایت لغو مجوز شده‌اند از آن جهت بود که به دلیل شکایت ارائه شده، محکوم شده بودند یا آنکه حکم را اجرا نکردند و به نوعی به هیچیک از قوانین احترام نگذاشتند از این رو لغو مجوز شدند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=75398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰