تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

نماز عید سعید فطر در اردبیل برگزار شد

  • کد خبر : 76473
  • 15 خرداد 1398 - 10:34
نماز عید سعید فطر در اردبیل برگزار شد

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مردم دارالارشاد اردبیل به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت، نماز عید سعید فطر را با شکوه در شهیدگاه اردبیل برگزار کردند. مردم خداجوی شهر اردبیل پس از اقامه نماز صبح در مصلای اردبیل با حضور در محل «شهیدگاه» در این عید بزرگ […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مردم دارالارشاد اردبیل به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت، نماز عید سعید فطر را با شکوه در شهیدگاه اردبیل برگزار کردند.

مردم خداجوی شهر اردبیل پس از اقامه نماز صبح در مصلای اردبیل با حضور در محل «شهیدگاه» در این عید بزرگ برای ظهور منجی عالم بشریت، امام عصر (عج) دعا کرده و دعای ندبه قرائت کردند.

شکوه حضور و حرکت مردم مومن اردبیل به سمت مساجد و محل برپایی نماز عید فطر در حالی که هنوز آفتاب طلوع نکرده بود جلوه‌ای زیبا از بندگی را در محلات اردبیل ایجاد کرده بود.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با اشاره به عظمت و شأن عید فطر اظهار کرد: این عید بزرگ، عید ضیافت الهی و مقدمه عیدالاضحی و شبیه‌ترین روز به قیامت بوده و از این رو دارای شأن و عظمت خاصی است.

وی عید فطر را محل اجتماع مسلمانان و ذخیره امت پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: این عید بزرگ، روز مغفرت، عفو و رحمت و یوم الجایزه بوده و روزی است که حرکت عظیم اقتصادی برای دستگیری از مستمندان با پرداخت زکات فطریه تحقق می‌یابد.

امام جمعه اردبیل عید فطر را روز جبران و جبروت دانست و بیان داشت: صاحب اصلی این روز بزرگ امام زمان (عج) است و از همین رو دعای ندبه برای ظهور ایشان قرائت می‌شود. روز عید فطر مقدمه عید اضحی و لقاء‌الله است.

وی روزه در ماه مبارک رمضان را عامل رستگاری مومنان دانست و افزود: ماه رمضان، مدرسه بزرگ تربیتی بود که باید روحیه انفاق و دستگیری از مستمندان همانند این ماه بزرگ در طول سال تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در استان ماه رمضان را عامل رشد اخلاقیات در جامعه دانست و تصریح کرد: حسن خلق باید پس از پایان این ماه نیز در جامعه تداوم یابد، مبادا تهمت و افتراء در جامعه از طرق مختلف مانند رسانه‌ها در جامعه منتشر شود.

نماز عید سعید فطر در مساجد مختلف شهر اردبیل و سایر شهر‌های استان با حضور مردم مومن استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اقامه نماز عید فطر در اردبیل

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=76473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰