تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

برف و باران در راه ایران

  • کد خبر : 7728
  • 30 آبان 1397 - 10:50
برف و باران در راه ایران

به گزارش جمهوریت احد وظیفه  با اشاره به اینکه در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ آبان) شهرهای صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران، قزوین، ‌ کرج، ‌ اراک، ‌ قم و اصفهان غبار صبحگاهی دارند،  گفت: امروز در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، ‌ استان‌های هرمزگان، ‌ سیستان و […]

به گزارش جمهوریت احد وظیفه  با اشاره به اینکه در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ آبان) شهرهای صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران، قزوین، ‌ کرج، ‌ اراک، ‌ قم و اصفهان غبار صبحگاهی دارند،  گفت: امروز در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، ‌ استان‌های هرمزگان، ‌ سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد بارش باران، ‌گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، حومه جنوبی استان سیستان و بلوچستان باران شدید خواهد بود، گفت: امروز شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه امروز بارش پراکنده در اصفهان و برخی نقاط آذربایجان غربی و همچنین ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست، گفت: فردا (پنجشنبه ۱ آذر) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، فردا و پس فردا (پنجشنبه و جمعه اول و دوم آذر) استان‌های واقع در شمال غرب، شاهد بارش باران خواهند بود و در مناطق کوهستانی بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه از جمعه سامانه بارشی فعالی از جنوب غرب، ‌ وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: مناطق جنوب غرب، ‌ غرب، ‌ مرکز،   جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، ‌ البرز، تهران و سمنان و به تدریج شمال شرق کشور باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، بارش روز جمعه در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، غرب بوشهر و جنوب همدان از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: در روز جمعه بارش در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غرب به صورت برف خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود غرب خلیج فارس در روز جمعه مواج باشد.

وظیفه اظهارکرد: از اواخر وقت جمعه ( ۲ آذر) با نفوذ هوای سرد به سواحل شمالی کشور، بارش باران در این مناطق آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا وی در پایان شرایط جوی تهران راپیش‌بینی کرد و گفت: آسمان تهران فردا (پنجشنبه اول آذر) نیمه ابری، ‌ گاهی همراه با وزش باد، با بیشترین و کمترین دمای ۱۶ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز جمعه (۲ آذر) ابری، ‌ به تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد، در بعد از ظهر بارش باران با حداکثر و حداقل دمای ۱۶ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=7728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰