تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

زنگ خطر برای نیروهای انسانی بخش تحویل کالای آمازون به صدا در آمد؟ / ربات های پستچی «جف بزوس» در راهند

  • کد خبر : 77688
  • 19 خرداد 1398 - 13:34
زنگ خطر برای نیروهای انسانی بخش تحویل کالای آمازون به صدا در آمد؟ / ربات های پستچی «جف بزوس» در راهند

به گزارش جمهوریت ; پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بر اساس خبرهایی که اخیرا منتشر شده است، شرکت آمازون در حال ساخت مدل های جدید از ربات هایی است که کالاها را درب منزل به مشتریان تحویل می دهند. این موضوع می تواند برای کارمندان و نیروهای انسانی بخش ارسال کالاها یک زنگ خطر […]

به گزارش جمهوریت ;

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس خبرهایی که اخیرا منتشر شده است، شرکت آمازون در حال ساخت مدل های جدید از ربات هایی است که کالاها را درب منزل به مشتریان تحویل می دهند. این موضوع می تواند برای کارمندان و نیروهای انسانی بخش ارسال کالاها یک زنگ خطر باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  این روزها هوش مصنوعی در بسیاری از بخش های شرکت های بزرگ خدمات ارائه می کنند و یکی از این بخش ها نیز بخش های تحویل کالا و مرسولات است. درواقع پیش از این شاهد حضور ربات ها به عنوان فروشنده، مهماندار یا پستچی بودیم و اکنون برخی شرکت ها در تلاشند ربات های خود را تا درب منزل مشتریان بفرستند.

یکی از شرکت هایی که به حضور ربات ها در بخش های مختلف علاقه زیادی دارد، شرکت آمازون است. مدیرعامل آمازون؛ جف بزوس بارها بر اهمیت حضور ربات ها در شرکت خود تاکید کرده است و حتی طی سال گذشته نیز با ربات ها تعاملاتی مثل بازی پینگ پنگ یا همراهی با سگ رباتیک را در حضور خبرنگاران به نمایش گذاشته است.

اکنون آمازون در حال توسعه طرح ربات سخنگویی است که درب منزل مشتریان رفته و کالاها را تحویل می دهد. برای طراحی این ربات، شرکت آمازون نقشه های مجازی دقیق از حومه های آمریکارا برای سرعت بخشیدن به توسعه ربات خود ایجاد کرده است. این داده های سه بعدی، تصاویر واقعی زندگی مردم را جمع آوری کرده و پیاده رو و خیابان ها را به وضوح برای ربات شرح می دهد. یکی از اعضای ارشد تیم طراحی ربات می گوید:  “ما می توانیم هزاران تحویل را با کمک سیستم شبیه سازی اجرا کنیم. این سیستم به ربات کمک می کند در دنیای واقعی نیز آماده تحویل کالاها به همان شیوه دنیای سه بعدی و کامپیوتری باشد.”

زنگ خطر برای نیروهای انسانی بخش تحویل کالای آمازون به صدا در آمد؟ / ربات های پستچی «جف بزوس» در راهند

 این نخستین باری نیست که شرکت آمازون برای توسعه ربات ها در حوزه تحویل کالا تلاش می کند. آمازون یکی از نخستین شرکت هایی است که به طرح تحویل کالا با کمک پهبادها فکر کرد و این ایده را به شکل آزمایشی در نقاط مختلف ایالات متحده اجرایی کرد.

طراحی ربات تحویل کالا چندان ساده نیست. درست است که ربات از طریق مدل های سه بعدی با مسیر تحویل کالاها آشنا می شود اما بسیاری زا موارد نیز غیرمنتظره خواهند بود. برای مثال حضور کالسکه، بچه ها، حیوانات خانگی و … در خیابان بسیار خطرناک است و ربات باید آمادگی مواجهه با این نوع موانع را هم داشته باشد.

تیم طراح ربات آمازون اطلاعات چندانی را از شیوه کار خود منتشر نکرده اند و به اطلاعاتی بسیار اندک بسنده کرده اند اما به نظر می رسد آمازون ربات هایی را در دست طراحی دارد که می توانند در برابر هر نوع مانع و مشکلی عملکردی مناسب داشته باشند و البته به عنوان خطری جدی برای رقبا محسوب شوند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=77688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰