تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دیلی صباح: ریاض درصدد ایجاد اختلاف میان مردم ترکیه و عربستان است

  • کد خبر : 78320
  • 21 خرداد 1398 - 7:34
دیلی صباح: ریاض درصدد ایجاد اختلاف میان مردم ترکیه و عربستان است

به گزارش جمهوریت ; روزنامه دیلی صباح با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای ال سعود برای حذر کردن شهروندان این کشور برای سفر به ترکیه نوشت، ریاض درصدد ایجاد اختلاف میان مردم ترکیه و عربستان است. به گزارش ایرنا، روزنامه ترکی روز سه شنبه در مطلبی نوشت، روزنامه الریاض سعودی با انتشار یک ویدئو در شبکه […]

به گزارش جمهوریت ;

روزنامه دیلی صباح با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای ال سعود برای حذر کردن شهروندان این کشور برای سفر به ترکیه نوشت، ریاض درصدد ایجاد اختلاف میان مردم ترکیه و عربستان است.

به گزارش ایرنا، روزنامه ترکی روز سه شنبه در مطلبی نوشت، روزنامه الریاض سعودی با انتشار یک ویدئو در شبکه اجتماعی بدون داشتن هرگونه سند و با ادعا‌های دورغین مردم عربستان را برای سفر به ترکیه برحذر داشته است.

دیلی صباح در ادامه می‌نویسد، عربستان با دخالت در امور تفریحات مردمان خویش به دنبال آن است تا از طریق ادعا‌های دروغین روابط دوستانه میان مردم ترکیه و عربستان را بر هم زند.

روزنامه دولتی الریاض به تازگی در ویدئویی خطاب به مردم عربستان می‌گوید، مردم جا‌های دیگری به جز ترکیه برای تفریحات انتخاب کنند، زیرا این کشور برای مردم عربستان هم از نظر تفریحات و سرمایه گذاری جای امنی نیست.

پیش از این نیز بعد از افشای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در ترکیه، اتاق بازرگانی عربستان از آژانس‌های جهانگردی این کشور خواست که به خاطر نشانه‌های تازه‌ای که در افزایش تنش میان آنکارا و ریاض دیده می‌شود، جایگزین جدیدی برای سفر به ترکیه بیابند.

«عجلان العجلان» رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی ریاض در حساب توئیتری اش نوشت: به آژانس‌های مسافرتی و جهانگردی اعلام کردیم، در سایه سخت گیری مقام‌های ترکیه علیه شهروندان سعودی، تسهیلاتی برای هموطنانی ارائه دهند که سفر‌های خود به ترکیه را به مقصد دیگری تغییر دهند و به کشور‌هایی بروند که در آن، شهروندان ما از امنیت، احترام و حقوق گردشگر برخوردار باشند.

تنش در روابط آنکارا و ریاض از مهرماه سال گذشته و کشته شدن خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به شدت افزایش یافت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=78320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰