تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
14

آخرین اخبار از زلزله کرمانشاه/خسارت به ۱۰ شهرستان و هزار روستا/ هوای سرد در راه است

  • کد خبر : 7851
  • 05 آذر 1397 - 10:24
آخرین اخبار از زلزله کرمانشاه/خسارت به ۱۰ شهرستان و  هزار روستا/ هوای سرد در راه است

به گزارش جمهوریت ؛ زمین لرزه ای به بزرگی ۶٫۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه ۳۱ ثانیه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، […]

به گزارش جمهوریت ؛ زمین لرزه ای به بزرگی ۶٫۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه ۳۱ ثانیه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب و ۱۲۷ کیلومتری کرمانشاه رخ داده است.

این زلزله به حدی شدید بود در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و هم اکنون اکثر مردم در معابر عمومی و پارکها به سر می برند.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه ۶٫۴ ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب ، تاکنون ۱۶۱ پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.با وقوع زلزله ارتباط همه شبکه های تلفن همراه استان تا چند دقیقه ای قطع سپس دچار اختلال شد و گرچه این مشکل در بیشتر نقاط استان خیلی زود مرتفع شد اما اختلال آن در شهرهای زلزله زده تا بیش از یک ساعت ادامه یافت.(ایرنا)

زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

بر اثر این زلزله بیش از ۷۰۰ نفر مصدوم شده اند . این زلزله تلفات جانی نداشته است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفته است که پس از وقوع زمین لرزه ۶٫۴ ریشتری یکشنبه شب  تاکنون ۱۶۱ پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است. (ایرنا – ساعت ۱۰ و ۱۷ دقیقه)

رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرده است که بیشترین مصدوم های زلزله شب گذشته کرمانشاه از شهرستان سرپل ذهاب بوده اند.

حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس تلفنی با استاندار کرمانشاه بر رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه تاکید کرد.رئیس جمهوری در این تماس تلفنی بر رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان تاکید کرد و خواستار پیگیری بحث اسکان موقت و رفع مشکلات مردم این مناطق شد.دکتر روحانی از صبر و شکیبایی مردم حادثه دیده تقدیر کرد و گفت که مسئولان پیگیر حل مشکلات سریع زلزله زدگان هستند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از پایان بارندگی‌ها در شهرهای زلزله‌زده خبر داد و گفت: با پایان بارش‌ها، دمای شبانه این شهرها سه تا پنج درجه سانتی‌گراد سرد خواهد شد.( ایسنا)

 

 

خبر به روز رسانی می شود…

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=7851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰