تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
14

تصمیم مولاوردی

  • کد خبر : 7905
  • 05 آذر 1397 - 19:56
تصمیم مولاوردی

جمهوریت ؛ روز گذشته شهیندخت مولاوردی در نامه ای خطاب به حسن روحانی ، رییس جمهوری اعلام کناره گیری از سمت خود کرد و دلیل آن را نیز اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خواند. مولاوردی در متن نامه خود نوشت “من به این قانون تمکین می کنم و این قانون شامل حال من می […]

جمهوریت ؛ روز گذشته شهیندخت مولاوردی در نامه ای خطاب به حسن روحانی ، رییس جمهوری اعلام کناره گیری از سمت خود کرد و دلیل آن را نیز اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خواند. مولاوردی در متن نامه خود نوشت “من به این قانون تمکین می کنم و این قانون شامل حال من می شود” در صورتی که می توانست مثل خیلی های دیگر بهانه بیاورد و بگوید من هم طراز معاون رییس جمهور هستم و قانون معاونین و وزرا را استثنا کرده است  اما وارد این فضا نشد و ضمن انتقاد از این قانون اصل آن مصوب را پذیرفت .

خانم کولایی دیروز توئیتی نوشت و گفت برکناری مولاوردی نشان داد که این قانون چقدر اشکال دارد . کولایی تنها کسی نیست که به این قانون انتقاد کرده است.

دولت رسما اعلام کرد که جز یک مورد –کرباسیان– که در وزارت نفت با مکاتبه زنگنه مجوز گرفته شد برای هیچ کس استثنائی قائل نشده است و بدون استثناء قانون را برای همه اجرا کرده است.

دولت این کار را انجام داد و رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد برای هیچ کس به دنبال گرفتن مجوز نیستیم. این اقدام دولت در زمانی اهمیت پیدا می کند که برخی نهادهای حاکمیتی خارج از دولت شروع  به رایزنی برای گرفتن مجوز برای مستثنی کردن افراد حتی در جایگاه های درجه دو و سه کردند و سعی کردند قانون را دور بزنند. بر اساس شنیده ها صدا و سیما برای ۲۰ نفر در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثناء قائل شد. اهمیت اجرای یک قانون به اجرای صحیح ان است. ای کاش در این مورد در تمامی نهادهای دیگر نیز رویه دولت در پیش گرفته می شد . مجلس همانطور که در مورد تصویب این قانون کوتاه نیامد در مورد مستثنی کردن افراد نیز وارد حاشیه نشد و حتی در مورد محمدعلی افشانی ، شهردار سابق تهران که با استدلال برخی افراد همطراز وزرا تلقی می شد نیز کوتاه نیامد تا اجرای صحیح قانون روح آن را تحقق ببخشد اما در این بین اعمال برخی از استثناء ها می تواند بر رویه درست قانون سایه بیافکند . این قانون نباید شامل استثنایی شود. همانا “الله یحبُّ عبداً إذا عَملَ عملاً أحکمَه ؛ خداوند، بنده ای را دوست دارد که چون کاری انجام می دهد، آن را درست (استوار) انجام دهد.”

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=7905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰