تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

بدون هیچ ملاحظه‌ای غنی‌سازی را ۲۰ درصد می‌کنیم

  • کد خبر : 84065
  • 21 تیر 1398 - 15:17
بدون هیچ ملاحظه‌ای غنی‌سازی را ۲۰ درصد می‌کنیم

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران گفت: نظام اسلامی با عنایت حق و با پشتیبانی مردم تصمیم‌سازد غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد بالا ببرد و در این راه ملاحظه هیچکس را نخواهیم کرد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار […]

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران گفت: نظام اسلامی با عنایت حق و با پشتیبانی مردم تصمیم‌سازد غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد بالا ببرد و در این راه ملاحظه هیچکس را نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با استناد به حدیثی اظهار کرد: زیارت حضرت ثامن‌الحجج میان همه ائمه اطهار خصوصیت خاصی دارد، اینکه هرکه به زیارت مشهد مشرف شود خداوند شفیع او خواهد بود. همچنین زائر امام رضا در قیامت مقابل منبر رسول اعظم (ص) می‌نشیند است و این در مورد هیچ امامی اینگونه ذکر نشده است.

وی افزود: یکی از مراقبات ماه ذیقعده زیارت حضرت علی‌بن موسی‌الرضاست و در روز ۲۳ ذیقعده است که امیدواریم نصیب همه ما شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: در میان امام‌زاده‌ها فقط حضرت فاطمه معصومه است که امام رضا (ع) برای ایشان زیارتنامه انشاء فرمودند. حضرت معصومه(س) کم از حضرت مریم (س) نیستند، حضرت معصومه دامنشان عالم پرور، مجاهد پرور و روح‌الله پرور است. مفتخریم که هر دو امام ما امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای پرورده دامان این بزرگوار هستند.

صدیقی با اشاره به اینکه هدایت برترین نعمتی است که خداوند به عالم امکان ارزانی داشته است و بالاترین عذاب این است که انسان مقصد را نشناسد و سرگردان باشد، تصریح کرد: هدایت انسان را برای سفر ابد و ملاقات خداوند آماده می‌کند و آنچه لازمه زندگی بعد از این عالم است را در اختیار انسان قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: خداوند نعمت رسالت و بعثت پیامبر (ص) را در مؤمنین ارزانی داشته و این برای کل بشریت نیست، چون فقط مؤمن می‌تواند با تأسی به آل‌الله اهل نجات شود.

وی همچنین در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: نقض عهد آمریکا و رسوایی آنان در میان کشورهای دنیا موضوع مهمی است. آمریکا در زمان اوباما تحریم‌ها را تشدید کردند و به عهد خود عمل نکردند تا به این رئیس‌جمهور رسید و به قول مقام معظم رهبری، اگر آنان برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: با گذشت یک سال از تعهداتی که اروپا دادند، اتفاقی نیفتاد و آنان عملاً تابع آمریکا شدند و آمریکا را در تحریم‌ها یاری کردند، حتی فرصت دو ماهه هم نباید به آنان داده می‌شد. اینکه بگوییم هنوز در برجام می‌مانیم به صورت یک‌طرفه نه قدرت است نه اقتدار و بحمدالله امروز مسئولان کشور متفق القول هستند که تعهدات برجام را کاهش دهند که البته این کاهش ها هم طبق مواد ۲۶ و ۳۶ در قالب برجام صورت می‌گیرد.

صدیقی افزود: نظام اسلامی با عنایت حق و با پشتیبانی مردم تصمیم‌سازد غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد بالا ببرد و در این راه ملاحظه هیچکس را نخواهیم کرد.

وی گفت: تمام برکاتی که عاید بشریت شده بر اثر تحمل فشارها بوده است،‌اگر جنگ نبود امروز ما صاحب موشک‌های دوربرد نبودیم و پهپاد متجاوز را نمی‌توانستیم بزنیم و این تحریم‌ها ما را در موضع دفاعی برتر قرار داد.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: کسانی‌که با اعتقاد موشک ساختند، پهپاد ساختند، داعش را از بین بردند و از کشورهای دیگر هم حمایت کردند اگر به اینها میدان بدهیم کشور را در موقعیتی قرار می‌دهند که همواره دشمنان کشور را سرافکنده می‌کنند.

صدیقی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: ایشان برای جوانگرایی و اعتماد به سرمایه‌های داخلی تأکید دارند و لذا خبرداریم بعضی جوان‌های مجرب کارآزموده انقلابی در برخی مصادر قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به توقیف کشتی ایرانی توسط عوامل انگلیس، بیان کرد: الحمدلله خداوند دشمنان ما را بی‌عقل قرار داده است. اینها مکرر دیدند حادثه اهواز پیش آمد، در فاصله کمی موشک‌های ما کنار اردوگاه آمریکایی‌ها چه اقتداری نشان داد. شما مردم به حق توقع دارید و من این اطمینان را می‌توانم بدهم که غفلت انگلیسی‌ها از بازوان قدرتمند جوانان ایرانی سیلی بخورند که برای همیشه پشیمان باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه کشف حجاب رضاخانی به دستور انگلیس گفت: این عمامه و لباس آرم مجاهدت و نوکری امام زمان(عج) و رعیت ایشان است، لذا رضا خان عمامه‌ها را به دستور انگلیس برداشت. اینها در تحکیم خانواده، حجاب نقش نخست دارد، از این جهت خواستند حجاب را بردارند. بانوان ایران معتقد به قرآن هستند. اما برخی در اثر عدم توجه در فضایی قرار می‌گیرند و حالت لجاجب به‌خود می‌گیرند. حجاب مظهر هویت مستقل زن است.

صدیقی خاطرنشان کرد: همانگونه که عمامه برای یک عالم دینی فلش است و مردم با دیدن او به یاد تقوا، مهربانی‌ها، ایمان و … می‌افتند حجاب هم تابلویی است که اعتقادات را نشان می‌دهد.

وی گفت: برهنگی را عقل و فطرت نمی‌پسندد، لذا پوشش شرف‌، اقتدا و عزت است و انسجام خانواده را حفظ می‌کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مردم از چند چیز رنج می‌برند، یکی از آنها تبعیض است مشکلات اقتصادی شکاف طبقاتی را بیشتر کرده و جوان‌ها از بیکاری رنج می‌برند. اینها ناشی از تحریم بیگانه نیست، خودتحریمی و سوءمدیریت است. مسئولان به بطن مردم بیایند و بیکاری جوانان در خانواده‌ها را ببینند. اقتصاد خونی است که باید در همه رگ‌ها جریان داشته باشد، پایین شهر و بالاشهر ندارد، این سوء مدیریت در مسائل اقتصادی جامعه را به کجا برده است.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته به رئیس بانک مرکزی، بیان کرد: ایشان به رئیس بانک مرکزی فرمودند که نقدینگی را به تولید هدایت کنید اما اکنون سؤال کنید سهم تولید غذا در مقایسه با کارهای خدماتی چقدر است. درآمد در دلالی‌ها در حد بودجه کشور شده و در تولید غذا کمتر از ۱۰ درصد است. مردم این‌ها را مطلبه دارند، مسئولان از مردم کمک بگیرند و معضل تبعیض، بیکاری،‌گرانی و فساد را برای همیشه حل کنند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم حجاج در اجرای توصیه‌های رهبر نورانی و حکیممان با نهایت دقت در سرزمین وحی برای کشور زینت باشند، دل‌های حاجیان دیگر کشورها را شکار کنند و انقلاب را زیبا جلو دهند و حکومت ولایی را در عمل متفاوت با دیگر حکومت‌ها متجلی کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=84065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰