تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

حضور گردشگران عامل سرزندگی، ایجاد درآمد و اشتغال جوانان است

  • کد خبر : 84357
  • 24 تیر 1398 - 0:01

به گزارش جمهوریت ; به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بخشدارمرکزی‌کرمانشاه با بیان اینکه این جشنواره به عنوان اولین جشنواره و اولین تجربه با نام و عنوان سراب‌نیلوفر در استان کرمانشاه برگزار می شود، گفت: در میان تمامی جاذبه های طبیعی و گردشگری، سراب نیلوفر گل سر سبد طبیعت گردی استان است.  فتحی با اشاره […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بخشدارمرکزی‌کرمانشاه با بیان اینکه این جشنواره به عنوان اولین جشنواره و اولین تجربه با نام و عنوان سراب‌نیلوفر در استان کرمانشاه برگزار می شود، گفت: در میان تمامی جاذبه های طبیعی و گردشگری، سراب نیلوفر گل سر سبد طبیعت گردی استان است.

 فتحی با اشاره به اینکه ۴ هزار اثر تاریخی در کرمانشاه قرار دارد، گفت: حضور ایلات، گویشها و مذاهب مختلف اهل حق، اهل سنت، جاف، لک ،کلهر و سنجابی و…. سنت های زیبا و جاذبه های طبیعی، فرهنگی و گردشگری در کرمانشاه، می تواند این شهرستان را به مقصد خوبی برای گردشگران تبدیل کند.

وی افزود: وظیفه همه ما معرفی کرمانشاه است و باید برای جذب گردشگران و مسافرین برنام ریزی کنیم، زیرا حضور گردشگران عامل سرزندگی، ایجاد درآمد و اشتغال جوانان است.

وی گفت: همه ما باید با تکیه بر منابع و داشته هایمان برای تامین تجهیزات و ارتقای اماکن گردشگری و طبیعی کرمانشاه تلاش کنیم و امید است با همراهی دیگر مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، اماکن توریستی گردشگری استان خصوصا سراب نیلوفر در سالهای آتی توسعه یابد.

فتحی با اشاره به تلاش های دکترکهریزی در خصوص جلوگیری از انقراض گل زیبای نیلوفر، گفت: دلسوزی و احساس مسئولیت دکتر کهریزی و تیم ایشان، همچنین آقایان شفقت و نیازی از محیط بانان این مجموعه موجب حفظ این میراث گرانبها و نشان زیبای کرمانشاه شد.

در این جشنواره”همزمان با برگزاری مراسم، نمایش و مسابقات و ورزش های بومی محلی از جمله طناب کشی، چوب کشی، دارت، قایقرانی، پدل بورد اجرا شد؛ در این مراسم همچنین به پاس تلاشهای دکتر کهریزی عضو هیئت علمی دانشگاه رازی به خاطر نجات گل نیلوفر از خطر انقراض و دیگر فعالان محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

انتهای  پیام/ز

جلوگیری از انقراض گل زیبای نیلوفر

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=84357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰