تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
12

ظریف در چه محدوده مساحتی در آمریکا حق تردد دارد

  • کد خبر : 84526
  • 24 تیر 1398 - 16:58
ظریف در چه محدوده مساحتی در آمریکا حق تردد دارد

به گزارش جمهوریت ؛ خبرگزاری رویترز گزارش داده است که ویزای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده با موافقت مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، صادر شده است. همزمان نشریه نیویورک تایمز به نقل از وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که محمدجواد […]

به گزارش جمهوریت ؛ خبرگزاری رویترز گزارش داده است که ویزای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده با موافقت مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، صادر شده است.

همزمان نشریه نیویورک تایمز به نقل از وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که محمدجواد ظریف و هیات ایرانی تنها اجازه دارند بین دفتر سازمان ملل و نمایندگی ایران در آمریکا و محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل تردد کنند.

گفتنی است در گذشته نیز محدودیت حرکت برای نمایندگان رسمی جمهوری اسلامی که به آمریکا سفر می‌کردند وجود داشت و نبایستی از محدوده ۴۰ کیلومتری سازمان ملل متحد خارج می‌شدند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به واشنگتن پست و در واکنش به خبر‌ها مبنی بر موافقت با صدور روادید برای محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، مدعی شد وی علیرغم موافقت با این امر، دایره رفت و آمد ظریف در سطح شهر نیویورک را محدود کرده به طوری که وی فقط می‌تواند در حدفاصل مقر سازمان ملل و محل استقرار هیأت دیپلماتیک ایران که به اندازه ۶ بلوک با هم فاصله دارند و همچنین تا محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل، تردد کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=84526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰