تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه احضار شد

  • کد خبر : 85475
  • 28 تیر 1398 - 16:01
معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه احضار شد

به گزارش جمهوریت ; پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون سفیر آمریکا در مسکو به نشانه اعتراض روسیه به اظهارات مقام‌های آمریکایی که از خودداری روسیه برای دادن روادید به معلمان مدرسه آمریکایی در مسکو انتقاد کرده بودند به وزارت خارجه روسیه احضار شد. تیم ریچاردسون پس از حضور در وزارت امور خارجه روسیه، […]

به گزارش جمهوریت ;

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سفیر آمریکا در مسکو به نشانه اعتراض روسیه به اظهارات مقام‌های آمریکایی که از خودداری روسیه برای دادن روادید به معلمان مدرسه آمریکایی در مسکو انتقاد کرده بودند به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

تیم ریچاردسون پس از حضور در وزارت امور خارجه روسیه، مراتب اعتراض رسمی مسکو به اظهارات مقام‌های آمریکایی که گفته بودند روسیه از دادن روادید به کارکنان مدرسه انگلیسی آمریکایی در مسکو خودداری می‌کند را دریافت کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: مدرسه آمریکایی انگلیسی در مسکو از سال ۱۹۴۹ در محوطه سفارت آمریکا فعالیت و در آن کودکان دیپلمات‌ها تحصیل می‌کنند.

«در دهه ۹۰ میلادی این مدرسه بدون هماهنگی وزارت خارجه روسیه که در کنوانسیون وین ویژه روابط دیپلماتیک پیش بینی شده است به ساختمان جداگانه ای در گوشه دیگر شهر مسکو انتقال یافت.»
وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: مدرسه در شرایط کنونی علاوه بر کودکان دیپلمات‌ها، با شهریه کلان شهروندان روس را هم می‌پذیرد و به این ترتیب به یک مدرسه عادی تبدیل شده است که با معیارهای دیپلماتیک مطابقت ندارد اما با این وجود وزارت خارجه آمریکا معلمان و کارکنان این مدرسه را با گذرنامه دیپلماتیک به مأموریت در مسکو می‌فرستد.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است که طرف آمریکایی می‌خواهد که کارکنان مدرسه آمریکایی در مسکو با شرایط دیپلماتیک ثبت شوند و از امتیاز و مصونیت دیپلماتیک برخوردار باشند.

«این در حالی است که آمریکا از مدت‌ها پیش از صدور روادید برای ۶۰ دیپلمات روسیه برای فعالیت در مراکز دیپلماتیک در این کشور خودداری می‌کند و این مساله مدت طولانی است ادامه دارد و واشنگتن از دو سال پیش جنگ روادید را با مسکو شروع کرده است.»
در پایان بیانیه خاطرنشان شده است که در حالی که آمریکا کارکنان مدرسه آمریکایی را به عنوان کارکنان فنی و اداری سفارت خود به مسکو اعزام می‌کند اما از دادن روادید به کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه در آمریکا خودداری می‌کند و ادعای مقام‌های آمریکایی در مورد خودداری روسیه از دادن روادید به کارکنان مدرسه واقعیت ندارد.
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است حل این وضعیت میان روسیه و امریکا به طرف آمریکایی بستگی دارد و آنها باید برای رفع مشکل ویزای دیپلمات‌های روسی گام بردارند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=85475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰