تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

شلیک ۵ موشک بالستیک یمن به جنوب عربستان

  • کد خبر : 86041
  • 31 تیر 1398 - 0:01

به گزارش جمهوریت ; به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای موشکی یمن شامگاه یکشنبه با شلیک پنج فروند موشک «زلزال-۱» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان، بار دیگر مواضع ائتلاف سعودی را هدف قرار دادند. شبکه  المسیره به نقل از منابع امنیتی یمن گزارش داد که این موشک‎ها به صورت همزمان به سمت […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای موشکی یمن شامگاه یکشنبه با شلیک پنج فروند موشک «زلزال-۱» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان، بار دیگر مواضع ائتلاف سعودی را هدف قرار دادند.

شبکه  المسیره به نقل از منابع امنیتی یمن گزارش داد که این موشک‎ها به صورت همزمان به سمت اهداف گوناگون در منطقه عسیر شلیک شدند.

مسئولان نظامی یمن بارها تاکید کردند که حملات موشکی آنها وقتی متوقف می‎شود که ائتلاف سعودی از تجاوزات خود علیه یمنی‌ها دست بردارد.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله که ابتدای جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی علیه کشورشان (سال ۲۰۱۵) را تقریبا با دست خالی و تجهیزات نظامی اندک سپری کرده بودند، اکنون از قدرت تهاجمی فوق العاده و توان بالایی موشکی و پهپادی برخوردار هستند، به طوری که موفق به ایجاد توازن قوا شده‌اند.

ارتش یمن در آغاز حملات خود از موشک ساده «الصرخه» استفاده می‌کرد، اما رفته رفته با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی مانند زلزال۱ و۲ استفاده کرده‌اند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰