تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

روایت یک زن از کودتای ترکیه در ویترین کتاب‌فروشی‌ها

  • کد خبر : 86151
  • 31 تیر 1398 - 20:01

به گزارش جمهوریت ; کتاب «من راوی آخرین کودتای ترکیه» نوشته نرگس رضایی با محوریت حوادث کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ ترکیه منتشر و روانه بازار کتاب شد. به گزارش خبرآنلاین، کتاب «من راوی آخرین کودتای ترکیه» به قلم نرگس رضایی، روزنامه‌نگار از سوی انتشارات لوح فکر همزمان با سالروز کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه […]

به گزارش جمهوریت ;

کتاب «من راوی آخرین کودتای ترکیه» نوشته نرگس رضایی با محوریت حوادث کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ ترکیه منتشر و روانه بازار کتاب شد.

روایت یک زن از کودتای ترکیه در ویترین کتاب‌فروشی‌ها

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «من راوی آخرین کودتای ترکیه» به قلم نرگس رضایی، روزنامه‌نگار از سوی انتشارات لوح فکر همزمان با سالروز کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه در تهران منتشر شد که در آن برای نخستین بار حوادث آن شب از سوی یک شاهد زنده به زبانی متفاوت برای مخاطب ایرانی روایت می‌شود.

در این کتاب به موازات روایت کودتای ۱۵ جولای به دیگر کودتاهای ترکیه در دهه ۹۰ نیز اشاره شده و در فصلی به طور مفصل به اولین کودتای ترکیه و فرجام دولتمردان ساقط شده در «جزیره شوم» پرداخته می‌شود.

حضور پر رنگ مردم در خیابان‌ها در کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ که در آن ۲۵۱ نفر کشته و بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شدند، از جمله تفاوت‌های کودتای فوق با دیگر کودتاها در دهه ۹۰ بوده که در این کتاب مورد تاکید قرار گرفته است.

یکی از بخش‌های جذاب این کتاب فصلی است تحت عنوان «زنان و کودتا» که نویسنده در آن به نقش سه زن، یک گوینده، یک خبرنگار و یک خلبان در کودتا می‌پردازد که نام آن‌ها را در تاریخ ترکیه ماندگار کرد.

نویسنده به موازات حوادث کودتای ۱۵ جولای به پیش‌درآمدهای آن نیز پرداخته است.

مقامات کشور نیز کودتای ۱۵ جولای ترکیه را محکوم و مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور به خاطر پیگیری هایش در آن شب قدردانی کرده بود. چاووش اوغلو پس از کودتا در این رابطه گفت: «همان طور که آن شب، ما در سامسون نخوابیدیم، در تهران نیز آقای ظریف همراه ما در طول شب نخوابید و در طول آن شب، چهار یا پنج بار با من تماس تلفنی گرفت.»

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰