تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به زلزله زدگان استان کرمانشاه پرداخت شد

  • کد خبر : 86229
  • 01 مرداد 1398 - 12:01

به گزارش جمهوریت ; به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی فولادی رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت : از مجموع ۱۰۷ هزار واحد مسکونی خسارت دیده در جریان زلزله، ۶۷ هزار واحد تعمیری است که کار تعمیرات تمامی این واحد‌ها پایان یافته است. وی گفت : همچنین از ۴۱ هزار […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی فولادی رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت : از مجموع ۱۰۷ هزار واحد مسکونی خسارت دیده در جریان زلزله، ۶۷ هزار واحد تعمیری است که کار تعمیرات تمامی این واحد‌ها پایان یافته است.

وی گفت : همچنین از ۴۱ هزار واحد احداثی نیز کار ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی پایان یافته و به بهره برداری رسیده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: واحد‌های احداثی باقی مانده نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال انجام است که امید است تا پایان امسال کار بازسازی تمامی واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده به اتمام برسد.

فولادی ادامه داد: تأمین و توزیع ۹۳ هزار تن آهن آلات باقیمت سال ۱۳۹۶، حمل و توزیع بیش از ۱۹۴ هزارتن سیمان رایگان بین مردم که هم اکنون نیز ادامه دارد، تجهیز کارگاه‌های تولیدی تمامی شرکت‌های تابعه بنیاد مسکن در تأمین بتن باکیفیت، تامین تیرچه و دیگر مصالح در مناطق زلزله زده و خدمت رسانی به مردم از جمله اقدام‌های مهم بنیاد مسکن در امر بازسازی است.

به گفته وی، زلزله تبدیل به فرصتی برای نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی شد و بیش از ۲ برابر واحد‌های مسکونی احداثی قبل از زلزله در روستا‌های استان ساخت و ساز صورت گرفته است.

وی گفت: در استان کرمانشاه تعداد یک هزار و ۶۲۳ روستای آسیب دیده از زلزله وجود داشت که تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد تخریب شده داشتند و در شهریور ماه سال گذشته اتمام ساخت آن‌ها اعلام شد و تا امروز بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان ساخته شده است و این نشان می‌دهد که از این زلزله برای نوسازی و مقاوم سازی در روستا‌ها فرصت سازی شده است.

فولادی اظهار داشت: بنیاد مسکن از روز‌های ابتدایی پس از زلزله با ۱۳ ستاد معین بنیاد مسکن از استان‌های مختلف کشور در استان کرمانشاه کار بازسازی را آغاز کرد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن تا امروز از نظر تأمین اعتبار، پرداخت تسهیلات و تأمین مصالح ساختمانی به اندازه توان خود و نیاز مردم در کنار زلزله زدگان استان کرمانشاه بوده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در ادامه گفت: در شهر سرپل ذهاب ۶ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی و ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد تعمیری در جریان زلزله آبان سال ۹۶، آسیب دیده بود که کار بازسازی واحد‌های تعمیری آن به پایان رسیده و در بخش احداثی‌ها نیز تاکنون پنج هزار و ۲۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این هشت هزار واحد اجرای سقف، ۹ هزار واحد اجرای فنداسیون و هشت هزار و ۵۰۰ واحد اجرای اسکلت انجام شده است.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر سرپل ذهاب به پایان رسیده است.

فولادی ادامه داد: افزایش بنا در ساخت وساز منازل توسط مالکان باعث شده که امروز بازسازی به کندی پیش برود، ولی در مجموع برابر با واحد‌های آسیب دیده در سرپل ذهاب امروز واحد مسکونی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/د

خسارت  ۱۰۷ هزار واحد مسکونی

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰