تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

محکومیت علی مظفری به ۳۰ ماه حبس

  • کد خبر : 86296
  • 02 مرداد 1398 - 0:01

به گزارش جمهوریت ; با رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، علی مظفری از فعالان دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به اتهام شرکت در تجمع دانشجویی دانشگاه تهران به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. بنابر گزارش رسیده به انصاف نیوز، پیشتر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب این دانشجوی ۲۳ ساله را به ارتکاب […]

به گزارش جمهوریت ;

با رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، علی مظفری از فعالان دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به اتهام شرکت در تجمع دانشجویی دانشگاه تهران به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بنابر گزارش رسیده به انصاف نیوز، پیشتر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب این دانشجوی ۲۳ ساله را به ارتکاب جرایم اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری متهم کرده بود و برای هر کدام از این اتهامات به ترتیب محکومیت حبس ۵ سال، ۱ سال و ۲ سال را در نظر گرفته بود که در عمل با رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس ۵ سال اجرایی می‌شد. پس از اعتراض این فعال دانشجویی به این رای در دادگاه تجدیدنظر، رای صادره در مرحله‌ی تجدیدنظر نیز مورد تایید قرار گرفت، اما مجازات صادره نصف مجازات تعیین شده در دادگاه بدوی شد.

علی مظفری در حالی به ارتکاب چنین جرایمی متهم شده است که تنها اتهام وی شرکت در چند تجمع دانشجویی داخل دانشگاه بوده است و در دادنامه صادره علیه وی، شرکت وی در همین تجمعات دانشجویی داخل دانشگاه مصداق چندین جرمی دانسته شده است.

او سومین دانشجوی دانشگاه تهران است که رای قطعی محکومیت به حبس برایش صادر شده است. پیشتر احکام حبس روح اله مردانی (دانشجوی زندانی دانشگاه تهران که در حال طی دوران دو سال محکومیت حبس خود است) و لیلا حسین زاده، به اتهام شرکت در تجمعات دانشجویی درون دانشگاه، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران مورد تایید قرار گرفته بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰