تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

واکنش وزیر کار به دستور ارزیِ روحانی

  • کد خبر : 86584
  • 06 مرداد 1398 - 19:07
واکنش وزیر کار به دستور ارزیِ روحانی

وزیر کار درباره ارسال نامه رئیس کل بانک مرکزی به رئیس جمهور مبنی بر اهتمام وزارت کار برای پیگیری تعهدات ارزی ایفا نشده توضیح داد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نامه رییس کل بانک مرکزی برای پاسخگویی در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی در قبال واردات کالا، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این نامه […]


وزیر کار درباره ارسال نامه رئیس کل بانک مرکزی به رئیس جمهور مبنی بر اهتمام وزارت کار برای پیگیری تعهدات ارزی ایفا نشده توضیح داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نامه رییس کل بانک مرکزی برای پاسخگویی در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی در قبال واردات کالا، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این نامه گفت که نامه را هنوز ندیده و پس از آنکه نامه را دید می‌تواند درباره آن پاسخ بدهد.

در همین راستا یک منبع آگاه در وزارت کار در این باره به ایسنا، گفت: بعید می‌دانم که این موضوع جدید باشد.

وی احتمال داد که این نامه به حوزه هلدینگ‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های تابعه مرتبط باشد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری با تاکید بر اهتمام ویژه وزارتخانه‌های دریافت کننده ارز دولتی برای واردات دارو و کالاهای اساسی، پیگیری تعهدات ارزی ایفا نشده این وزارتخانه‌ها را خواستار شده است. در این نامه همتی از عدم بازگشت و ایفای ارز دولتی تخصیص داده شده به شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و تامین کننده کالاهای اساسی خبر داده است. رئیس جمهور نیز در نامه‌ای به چهار وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از دستگاه‌ها و شرکتهای دولتی خواسته تا فورا پاسخ دهند چرا چنین تخلفی صورت گرفته است.

با توجه به اسامی شرکتهای نام برده در نامه رئیس کل بانک مرکزی به نظر می‌رسد که برخی از این شرکتها در حوزه دارو و کالاهای اساسی متعلق به زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند که علیرغم دریافت ارز دولتی تاکنون نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدامی نکرده‌اند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰