تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

برنامه های اصولگرایان برای انتخابات آتی

  • کد خبر : 86589
  • 06 مرداد 1398 - 19:18
برنامه های اصولگرایان برای انتخابات آتی

به گزارش جمهوریت به نقل از اعتماد آنلاین ، اصولگرایان که در ادوار هفتم تا نهم مجلس‌ شورای اسلامی اکثر کرسی‌های بهارستان را در اختیار خود دیدند، نه تنها این موقعیت را در مجلس دهم از دست دادند بلکه در حوزه مهم و تاثیرگذاری شکستی صد درصدی را متحمل شدند. حال این سوال پیش می‌آید […]

به گزارش جمهوریت به نقل از اعتماد آنلاین ، اصولگرایان که در ادوار هفتم تا نهم مجلس‌ شورای اسلامی اکثر کرسی‌های بهارستان را در اختیار خود دیدند، نه تنها این موقعیت را در مجلس دهم از دست دادند بلکه در حوزه مهم و تاثیرگذاری شکستی صد درصدی را متحمل شدند. حال این سوال پیش می‌آید که آنها با چه سازوکاری وارد فضای یازدهمین انتخابات مجلس خواهند شد و آیا «بالاخره» اتحاد انتخاباتی را به عنوان هدفی که محقق شده است، خواهند دید یا خیر؟

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه‌ روحانیت مبارز، درباره شرایط حاکم بر فضای انتخاباتی جریان اصولگرایی به سوال‌های طرح‌شده پاسخ داده است:

*به‌ نظر می‌رسد اصولگرایان کار سختی برای اتحاد در انتخابات دارند.

بهتر است‌ این سوال را از آقای دکتر حدادعادل یا آقایان سروری و زاکانی بپرسید. بنده در جریان کار میدانی نیستم و نمی‌توانم درباره شرایط به سوال‌های شما پاسخی بدهم.

*سوال من از شما در جایگاه یک کنشگر سیاسی بود.

ما امیدواریم و همچنین انتظار داریم شخصیت‌ها و جریان‌های انقلابی و اصولگرا تحت یک شورای فراگیر و کاملاً پوشش‌دهنده مجموع یا حداکثر ممکن جریان اصولگریان باشند تا در تهران و سایر کلانشهرها با لیستی واحد وارد عرصه رقابت در انتحابات شوند. اگر چنین اقدامی صورت گیرد، طبعاً خواسته‌مان تامین خواهد شد. چرا که اصولاً با گرد هم آمدن این مجموعه و پوشش حداکثری است که اصولگرایان به سمت موفقیت خواهند رفت.

*انتظار یک مساله است و واقعیت موضوعی دیگری. اصولگرایان در عمل شرایط یکی شدن را دارند؟

با توجه به فرصتی که تا روز انتخابات داریم، امید به وحدت را قابل تحقق می‌دانم. در واقع اگر خدای ناکرده به هم‌صدایی نرسیم و انتخابات را با چند لیست تجربه کنیم، شکست اصولگرایان قطعی خواهد بود.

*به طور مشخص امید دارید با طیف پایداری به یک تصمیم واحد برسید؟

هنوز ناامید نیستیم. البته من میدان‌دار نیستم تا درباره فضایی که بین ما و پایداری‌ها وجود دارد اظهارنظر صحیح و دقیقی کنم.

*آیت‌الله مصباح هفته پیش اظهاراتی بیان کرد که نسبت به عقیده‌های پیشین‌شان کمی متفاوت بود. این را می‌توان نشانه‌ای از تغییر رویکرد دانست؟

بنده در این خصوص اظهارنظری نمی‌کنم.

*تکلیف طیف موسوم به طیف‌ لاریجانی در مناسبات اقتصادی چه خواهد بود؟ می‌توان گفت اصولگرایان مجبور به انتخاب میان لاریجانی‌چی‌ها و پایداری‌چی‌ها خواهند شد؟

حتماً برای همگرایی طیف هواداران آقای لاریجانی نسبت به پایداری‌چی‌ها زمینه بیشتری دارند.

*همنشینی نزدیکان لاریجانی با پایداری در یک لیست قابل تصور است یا خیر؟

طبعاً این امکان دور از ذهن نیست؛ بدین معنی که توافق روی شاخص‌ها صورت گیرد، نه اشخاص. چون اگر بنا باشد هر جریان سیاسی‌ای بر گزینه‌های خودش اصرار داشته باشد، معلوم است وحدت و لیست واحد محقق نخواهد شد. اما اگر بر سر شاخص‌ها هم‌رای شوند، قطعاً امکان ارائه یک لیست واحد بیشتر خواهد شد. با این توضیح که اگر در مواردی به نتیجه نرسیدند، ما آمادگی کامل داریم تا کمک‌شان کنیم.

*در شرایطی که کشور هم تهدید و هم تحدید را به‌ طور ملموسی تجربه می‌کند، مشارکت بالا بیش از هر زمانی لازم به نظر می‌رسد. با وجود این، عده‌ای نارضایتی‌ها را دلیلی بر فضای سرد احتمالی در انتخابات هشتم اسفندماه عنوان می‌کنند.

در اینکه مردم ناراضی هستند شکی نیست و باید به‌ آنها حق داد. به ویژه که مردم معیشت‌شان را در خطر می‌بیینند. اما این امید را داریم که هر چقدر به موعد انتخابات نزدیک می‌شویم، مثل همیشه عرق به وطن و ارزشی که برای نظام قائل‌اند، باعث شود تمام مردم ضرورت حضور در پای صندوق‌های رای را حس کنند.

*اهالی سیاست برای ترغیب مردم چه وظیفه‌ای دارند؟

در وهله اول باید مراقب باشیم در رقابت‌های انتخاباتی اخلاق فراموش نشود و خدای ناکرده این‌طور نباشد که جریان‌های سیاسی در راستای شکست دادن رقیب، بنا را بر تخریب به هر وسیله‌ای بگذارند. چون در شرایطی که دشمنان قسم‌خورده بنای سرنگونی نظام را دارند، باید با کمک یکدیگر از نظام، که حالا دیگر به مثابه جوانی تنومند است، به خوبی صیانت کنیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰